Showing posts with label feel. Show all posts
Showing posts with label feel. Show all posts

Friday, November 19, 2010

En. Harta Saya Yang Bernilai

Nama Penuh Saya
[Alamat Rumah]
[ bla.. bla.. bla ]
[ bla.. bla.. bla ]
[ poskod Puchong ]
Selangor Darul Ehsan
Malaysia..

19 Nov 2010

Kehadapan, kebelakang, kekiri dan kekanan En. Harta Saya Yang Bernilai yang kini sedang bekerja di [nama company]. Apa khabar? Semoga berada dalam keadaan yang sihat sejahtera hendaknya walaupun semalam kita baru bertemu. Sudah makan ke? Semoga kek yang nama panjang kaler blink2 tu En. Harta Saya Yang Bernilai suka ye. Malah saya tau En. Harta Saya Yang Bernilai suka kek itu, berdasarkan mesej yang En. Harta Saya Yang Bernilai hantar malam tadi. Bahkan menurut En. Harta Saya Yang Bernilai apa yang saya masak semua sedap. Pandai betul ye En. Harta Saya Yang Bernilai ambik hati saya. Kadang2 saya rase hati ni dh xde dlm badan sebab dh di curi oleh En. Harta Saya Yang Bernilai.

Tujuan saya melayangkan surat ini adalah kerana ingin mengucapkan juta2 lemon terima kasih atas kesudian En. Harta Saya Yang Bernilai menyambut hari lahir saya hari selama beberapa hari berturut-turut. Malah semua ahli keluarga saya terkejut berok ngan tindakan En. Harta Saya Yang Bernilai datang bermalam di sini. Kronologi dari 12 Nov, mmg sentiasa dlm ingatan.. bukan pe.. x pernah pun org sambut hari lahir saya mcm ni.. sedangkan malam itu, En. Harta Saya Yang Bernilai kene bekerja shift malam..

Apabila 13 Nov, saya sebenarnya x sabar menunggu kedatangan En. Harta Saya Yang Bernilai. Bila ptg tuh, dpt mesej En. Harta Saya Yang Bernilai wahhh seronok nya dalam hati.. En. Harta Saya Yang Bernilai akan dekat.. hahaha.. rupe2nya saya x perasan, ade mesej yg x berbalas masuk outbox.. adeihhh ni gara2 anak2 buah saya la ni.. tup2 lepas maghrib En. Harta Saya Yang Bernilai mesej kata nak gerak dahhh.. dlm hati yyyyaaaaayyyy..!!! yaaaayyyy... juta2 kali yaaayy laaa...

Malam tu kita bertiga pergi giant.. hehheeh dh mlm kan, kne la ade bodyguard.. Saya gembira En. Harta Saya Yang Bernilai bersama2 ngan saya mlm tuh.. kite ronda2 tgk inspira lagi... pastu share2 makan waffle.. En. Harta Saya Yang Bernilai ngan bodyguard suke coco deluxe. Tapi mlm tuh saya makan banyak lak.. Siap order waffle chicken floss lagi. hahah pendek kata saya hepi sebab En. Harta Saya Yang Bernilai dekat, jadi saya rse nak makan lak..

En. Harta Saya Yang Bernilai taw x.. sy terkejut gak bila tgk En. Harta Saya Yang Bernilai dekat je ngan saya bila ade org gaduh kat situ. Bodyguard saya pun wat derk je.. Bila balik malam tuh, girangnya dlm ht.. kalo leh nak duk borak2 sampai pagi.. tp kang mami mesti tipon dan bagi arahan balik sekarang..!! hahahahah.. xpe la malam tuh bodyguard jela temankan En. Harta Saya Yang Bernilai ye.. tp geram la bodyguard x bw ridsect.. x suke x suke amik la kat wum.. kan En. Harta Saya Yang Bernilai x leh tido pasai nyamuuukk.. pesal x mesej saya pagi tuh.. hahah sy mmg x leh tido wooo sebab hepi ssssssaaaannngggaaatttt..!

Bila 14 Nov tu, awal sy dah bersiap.. akhirnya hari yang dinanti tiba lalalalalala.. dari dulu kan kite plan nak jog sama... termakbul jugak!! seronok amat sgt..!! rse nak wat2 pengsan, pastu diselamatkan oleh En. Harta Saya Yang Bernilai, best bila jog gatal2 beriringan ngan En. Harta Saya Yang Bernilai, balik 3-3 busuk hahahah, then kita sarapan sama2 kt umah.. mkn semeja.. hahahaha.. best gak shopping barang dapur together2 kan.. kan.. nnt kalo mami suruh beli brg dapur lagi, saya nak ajak En. Harta Saya Yang Bernilai la.. lagikan mami suka la beras yang En. Harta Saya Yang Bernilai pilih, siap ckp next time bali beras mcm tuh lagi..! tp nnt mesti mami marah pe motip nak ajak En. Harta Saya Yang Bernilai.. adeih mami kata menantu hahahaha..

Tengahari En. Harta Saya Yang Bernilai belanja sy dn bodyguard tgk wayang.. cite yg saya pilih.. hahaha katun MEGAMIND la jawabnyaaa... masa kat 1utama.. dah biasa jln together2 terpaksa ade anjakan sbb bodyguard kan.. heheheh smpi bodyguard tegur laaa..! eceeehh malu En. Harta Saya Yang Bernilai...!! chomel je.. kat mph saya sempat cari kad nak bg En. Harta Saya Yang Bernilai, bodyguard sibuk tnya saya beli apa.. bila balik.. hari ujan ermmm dlm otw saya dh risau mcm ne En. Harta Saya Yang Bernilai nak balik.. muka pun dh ngantuk.. tido satu mlm lgi ye.. kata saya dlm hatiii.. yaaayyy tido jugak.. nasib jugak x tgk bola..

Pagi 15 Nov En. Harta Saya Yang Bernilai balik ke rumah.. saya siapkan sarapan taw.. ingat nak ajak mkn dulu.. tp En. Harta Saya Yang Bernilai kata dh lambat.. tp sy bijak.. hahaha dh siapkan bekal roti bakar awal.. bijak x?? mesti liatkan masa En. Harta Saya Yang Bernilai mkn.. ade tgk x love flakes kat roti tuh.. hahahaha byk lagi cinta saya ntuk En. Harta Saya Yang Bernilai.. kat roti tuh ckit je.. tp pg tu kuku malu la.. chief bodyguard jumpe kad tuhhh dlm bekal mkn.. alamak sebentar sy.. hahaha.. masa hantar En. Harta Saya Yang Bernilai kata keje nnt bebaik.. hehehe cuti raya saya dh mula la.. sampai umah bgtw.. smpi tmpt keje bgtw.. tuh je yg saya ckp.. dlm hati sayu lak.. rse mcm isteri hntr cik somi g keje lak.. dh la berkain batik.. hahahah mau saya kene bakar gak kalo bodyguard baca surat ni.. tp kan masa tu kejapnya masa berlalu.. kan kan pokoknya saya berjaya culik En. Harta Saya Yang Bernilai selama 3 hari 2 malam.. MISSION ACCOMPLISHED..!!

Bila raya aji ni saya cuti panjang.. bohsan la lak.. nasib bermanja-manjaan ngan En. Harta Saya Yang Bernilai eh bermesej-mesejan.. Sebenarnya dalam hati hope dpt jumpa kejap pun jd la.. yaayy semalam ms otw balik umah sewa En. Harta Saya Yang Bernilai jumpe kjap.. tp ade soklan yang En. Harta Saya Yang Bernilai nak taw.. adeihhhh.. saya.. berahsia sbb xnk En. Harta Saya Yang Bernilai kecik hati.. En. Harta Saya Yang Bernilai mmg sweet sbb senyum je.. malah pujuk saya.. taip ni pun wat sy nangis laaa..!! pendek kata, esei ini dilayangkan jugak sebagai tanda saya mintak maaf... maaf sesangat pada harta saya yang bernilai... ehem ehem.. En. Harta Saya Yang Bernilai saya cuma sayang kamu sorg je taw..!!! UNDERSTOOD..

Yang benar,
[Tandatangan cakar harimau]
ehhh ayam la...!
*pose istimewa semasa menggedik kat putrajaya semasa hari raya aidiladha*

Wednesday, September 22, 2010

lemah ==> kuat

last week aku heppy je sbb cuti raya..
tp minggu ni serabut lalat..!!!
dan2 2-3 hari byk bnda jadi..
bermula senin, selasa dan hari ni rabu..
tp nasib baik gak..
keje2 ofis dh setel hr ni..
lambat mcm siput pun tp siap gak..!!
masuk ni 3 hari dah aku puasa...
cadang nak direct terus...
puasa 6 dan ganti terus..
total 11 hari...

2 hari ni..
maybe aku tensen sgt..!!! ngan berat naik la...
gasak over dose punya senam.. masa tggu time buka..
udohnya pinggang aku rse senget sebelah....
buka.. x lalu sgt..
semlm gasak tiaw sambal mak..
malam td menghangenkan diri..

ptg ni aku rase letih sgt..
nape.. nape.. nape...
bibir kering gyler..
padahal air mmg berliter aku minum..
tekak mmg sakit..
sapa suruh over-emo..!!

xpe laaaaa... dugaan yg dtg smlm...
sampai aku rse x sehat..
aku terima dgn redha...
setelah aku menjadi HULK...
aku consider prob aku dah setel..
kalo dia tetap kacau aku..
aku akan berperang ngan dia!
aku kene KUAT

Monday, August 23, 2010

C.E.M.B.U.R.U



adeeeiiihhhh.. ye ye mmg aku jeles...

tu la gatal sgt tnya.. sapa suruh..!!
PADAN MUKA...!!!

kes nya mcm ni.... 2 hari ni aku meng'reserve'kan diri buka pose ngan dia...
time buka sabtu tuh aku pun menggerdix tahap cipan gemok yg suka terbang...
tanya pasal EX-GF diaaaa....
udahnya sekarang... aku rase CEMBURU..!!!
sikit je la.....

salah aku.. sebuk nak taw sgtkan... dia kata pompuan tu ada FB.. dia dh remind..
gurl tuh x masuk dalam fren list dia pun.. lagipun dia kata kwn x lama pun...
dengan aku la paling lama... mmg dh xde lain dah...
aku plak bertmbh gerdix.. mintak nick nk tgk PIC..
motip nak taw.. ermm mesti gurl tuh LAWA..
x mcm aku GEMOK..
tetiba rase x secure.. self esteem low...
pekehal... patutnya aku berlagak...
dari GEMUK aku dh leh digelar KURUS...!!!
muka aku pun sweet pe...
banyak pe org minat..!!!!
kalo jln sorg2 mmg kene ushar baekk punyaaaa...
siap ade yg ajak tunang sethn..
pastu kawen pun ade taw... muahahahahaha!!

masa sabtu tu la... aku sebuk suruh dia bgtaw gak pe nick tuh...
dia x ckp... so aku biarkan....
tp malam td dia tnya aku.. 'kata nak taw...'
dengan rasa hampehnya.. mulut aku laju je ckp ,'bagitaw la'
tp dalam hati aku xnak taw....

aku dah wat silap besar...
sbb aku pk sblm tu xnk amik port..
nak biarkan la kononnyaaaa...
cr x jumpa lak.. so mb id yg dia ckp tuh salah...
mmg masa dia ckp pun nampak sgt ketaksurean dia..
xpun pun gurl tuh dh tukar nick...

erm... dia remind lagi dia ada aku...
betol jgk.. beratus komen kat fb aku byk dr dia je....
tp...
dalam hati CEMBURU lagi...
sikit je la..... kot..?!!
ya ya aku mmg kuat jeles..
adooooiiiiii...

walaupun dia kata aku yg TERBAIK...

tp...

C.E.M.B.U.R.U sikit je la..... kot..?!!
C.E.M.B.U.R.U sikit je la..... kot..?!!
C.E.M.B.U.R.U sikit je la..... kot..?!!
C.E.M.B.U.R.U sikit je la..... kot..?!!
C.E.M.B.U.R.U sikit je la..... kot..?!!

aku dh pikio sehabis baik.....
ermmm biarkan la bnda dah lepas...
aku pun xnk taw.. xnak cari kat FB dah..
kang aku plak jumpe pakwe2 lama aku... hahahaha
aku YAKIN dgn dia..
lagipun dia x pernah persoalkan..
KEPLAYGIRLAN GEMOK aku hahahahaha....
standard la kan pompuan mesti cemburu ckit..
TOL X..??????

errrrmmmmm......
pic ni org tag aku kat FB..
cuma aku rse... kata2 tuh yg sesuai untuk gambarkan pe yg aku rase...
walopun bnda ni terlalu... REMEH...
huh.. pompuan biasa la..


BODOH la aku nie... hahahaha pdhal hubungan kitorg oke je... x pernah gaduh pun.. takat majuk2 meow a.k.a lombu ye la... yg penting hati aku...!! mudah sgt... terasa hati, sedey x tentu pasal... risau.. takut.. pendek kata mcm2 ada... hey.. jgn gerdix la jenab... bdn je gemuk.. tp lemau..taw dek mak mampus aku kne marah lagi... sbb hati ni goyah.. ermmm xmo piki la kang aku nangeh lagik... malu.. malu malu .. kuku malu... hahahahahahahaahahahahahahah.. kalo dia baca pe la agaknya reaksi dia kan..?? hermm.. sah sah terkujat...

Thursday, December 31, 2009

TERKESIMA...!!

terkesima..??
erkk.. pe mkna nya yeee.. aku mmg suka guna ayat terkesima.. bila ada yang menarik perhatian aku, aku akan terkesima... tp not so kesima as dis one laaa... biasanya kesimaan aku di takrifkan ngan cara yang lawak.. lebih tepat bila aku terkesima.. aku akan gelak..
it's all come in a complete package.. (kesima je aku gelak, gelak je aku kesima..)
jujur nya aku x pernah rase mcm ni.. betol la.. bak kata utih dulu masa aku cite kat dia.. jgn ada niat main-main, takut aku main2 nnt mkn diri sendiri.. errrkkk.. bukan mkn diri sendiri.. mmg tol wat aku jd.... ntah apa ntah sampaikan aku x leh tafsirkan mcm ne diri aku skrg ni..!!! serba x kena, minded aku melayang... wat keje semalam pun leh silap..!! pathetic tol.... smpai geng ofis tegur.. aku mcm blur je skrg ni... skrang aku mmg ada rasa cuak... aku sebenarnya jd takut.. jujur tuh la yang aku rasa... takut...!! takut...!! takut..!! berganda-ganda takutnya sambil tuh otak aku mcm ngoi ckit hahaaha..
TAKE CARE YOURSELF FOR ME (31.12.09, 1.18 a.m)
simple je.. part of msj yang aku dpt pg td tp ms aku baca dalam kul 3 pagi cukup cukup cukup cukup wat aku mcm kne meriam buluh sedas.. GEDEBOOM.. BOM kot tuh!!
terlajak sgt ke pe yang aku rasa ni.. adeih.. mmg gyler wat aku terkesima..!! bukannya package gelak.. tp air mata..!!
sebelom ni aku rse mcm bermasalahnya pale otak aku ni yg mmg dol @ bengong ckit..
nak kata lumpy mmg lumpy la..
sbb pe aku ckp mcm tuh.. pale otak aku ni slalu pk yg bukan2.. pk bnda x baik je... (sori sgt..!!) tak baik maksudnya.. betol ke?? betol ke dia ni??? aishhhh ntah2 dia saje je kot?? nak main2 kan aku.. x kan la xde awek?? apasal dia ni ye ye sgt?? (tu soklan yang dok legor2 dlm otak aku..!!)
kepada sesiapa yang berkenaan yakni terasa..
sy mintak maaf.. sbb luah pe yg sy rase dlm blog..
kelu la nk ckp direct.. n mmg tol sy fear..
tp sy akui feel sy makin lama makin berubah.. sume sbb awak...
mmg sy asyik ingat awk je.. ahahahah gatalnya aku..
msj awk yg ada ayat atas tuh.. mmg wat sy tertitis air mata taw..!!
x byk laaaaa... nama pun tertitis.. tp mmg menyentoh hati..
mcm yang sy suruh awk akui yang sy ni ganas... tp dgn awk mmg ganas yang tol x jadi laaaaa... kalo jumpa jgn nk wat mcm tuh... kalo termenangis sy sbb ayat jiwang awk mmg laaaa... sy cepok awk sekuat hati sy!!! sy pk sejauh mana siyesnya awk ms mula2 .. bila tgk n rasa awk sungguh2 kat sy (hehehe ke aku yang perahsantan..??) sy sedaya upaya nak elak dari awk..!! tp dlm tempoh sebulan dua ni apa yang awk wat n ckp tol wat sy pusing kot!! mcm dh jd karipap pusing berinti keledek jadinya ahahaha... agak x betol ckit.. hahahah tu la awk bagi ayat2 mcm tuh lagi!! ekekeke.. sy sedaya upaya kona2 pun, awk tetap direct... smpi berkali la awk nak sy taw kedirectan awk tuh... walhal sy mmg phm pun.. cuma sy wat 'pandai' je.. bila dok mcm tuh.. ssh hati sy jdnya..
nak kenakan awk.. awk lak kenekan sy balik... sbb tu kdg2 bila awk direct dulu sy trus mls bls msj awk... sy suka terminatekan conversation kita.. byk alasan sy bagi nak wat itu la ini la... taw2 sy tido laaa... hahahah.. tp awk mcm tuh gak...
lagi byk sy nak ckp ni... dh la awk kenal sy dr zmn sy yang agak 'bagak' tp awk ttp wat mcm xde pe.. malah awk terus je msj.. (tul ke mamat ni sy pk?? putus fius agak nya..!! hahaha) tp ms tuh sy malas nak layan awk.. sbb dr awl ayat2 awk tunjuk awk sorg yang sopan.. hahahaha.. so sy cukup x percaya.. sy ingat awk dulu playboya... ahahahaha.. tol wak... tarak tipu maaaa.. mmg terlintas dulu dlm hati.. dasar jantan.. kalo nak mengayat no.1... boleh blah laaaa... nak berlakon lebey... ko ingat ko mcm arwah bapak n abg2 aku... bapak n abg2 aku mmg la baik (lelaki2 yang sy kagum..!!)... ahahahhaa... kekdgkan lepas awk msj, sy ngomel sorg2.. smpi mak tanya kenapa ngan sy ni marah x tentu hala.. hahahah.. kalo ngan uda.. lagi la.. sebuk dia tnya.. awk ni sapa, sapa... tp jwpan sy ORG PLANET MANA NTAH!!! ekekekek.. sesuka hati sy je kan... tp setiap kali tu la jugak.. xde bezanya dalam diri awk.. tetap mcm tuh STATIK hahaha sampaikan sy x leh hipokrit.. ingat kan pestime punya kes ni nak jadi hipokrit... rupanya x mampu gak... sbb kalo sy wat mcm tuh.. sy hipokrit pada org yang salah..!! n kalo sy hipokrit sy dah x jadi diri saya... (PLASTIK LA JWBNYA)
awk taw tak.. awk ni mmg pakar taw.. pakar bagi sy ayat.. ayat yang cukup wat sy palpitation.. setiap ayat awk tuh sy x leh lawan.. mesti gedebok balik kat sy!! nak jd jaga saya la, bodyguard sy la... siap offer bahu lagi kalo sy nak menangis..!! mmg alahai sungguh n mmg wat sy merah muka.. kalo leh sy pki karung guni je tutup muka ni taw... berbalik soal playboy.. sy tekujat taw... ms awk tanya leh x masuk dlm list awk... ms tuh sy ckp dlm hati laa.. haaaaa.. ngaku pun ko.. dasar lelaki buaya ahahaha bang kene ko ngan aku... leh aku bambu ko nnt.. pki topeng tol mamat ni... uishhh mesti byk awek ni.. kan sy bls msj mcm tuh.. tp awk mmg jahat sgt sgt.. kenekan sy balik.. ms tuh sy tgh makan taw
'Bkn list awek2..tp list utk sy..mcm umah, kete, moto, parent n lain2..hahaha'
awk balas kat sy mcm ni.. erkkk mcm kne tumbuk perut ni.. terus x lalu nak makan.. dlm hati aiseyman mamat ni, suka kenekan aku.. byk la kata2 awk yang wat sy bengong sebentar... agaknya sy mcm awk dah bak kata ayat awk mkn x bsh, tdo x kenyang, mandi x lena.. hahahahaha (sungguh tersusun ayat mu itu..!!) hadoi la kalo chekgu bm yang pernah ajar awk taw... ekekekek.. lagipun sy kagum bila awk berani berdepan ngan uda sy ahahhaha...jumpe adek trus dpt pakej jumpa abg n 3 kwn baikya plak.. kesian awk.. tp mmg sy respect ms awk berdepan ngan uda.. sy taw ms tuh awk berpeloh.. ekekeke.. siap berani ckp ngan mak plak tu.. mintak izin nk kuar.. hahahah.. nape sy puji awk sgt ni.. jgn kembang dah la.. PoP..!!!... pecah dah... ;)
pepun sy mmg hepi kenal ngan awk.. kalo leh mmg nak jumpe awk hari2 kah kah kah... gatal sebentar.. tp bila dah jumpa sy malu sebenarnya hahahah.. sbb tuh sy x pndg awk sgt ekekekek.. sbb awk suka wat muka sy merah.. bila sy berani usik awk.. berganda lak awk berani usik sy... tu yang rase kalah tuh.. next time x mo kalah lagi.. ahahah tekad tol aku ni.. siap sedia je la ye awk... nnt biar muka awk lak merah..!!
sy sentiasa berdoa semoga allah swt berkati hidup awk.. permudahkan segala urusan... hope awk sentiasa hepi.. hepi.. hepi.. sbb sy pun mcm tuh tambahan ngan adanya awk dlm life sy.. n jaga diri awk tuk sy jugak..!! (malu lak sy ckp mcm ni..!!) copy cat sebentar... (jika awk baca - pasti baca nye.. tp ms je yg tentukan bila awak akan baca hahaha.. sila jgn usik sy lebey2... hokey..!!)
:: sy bukan seorg yang perfect ::
:: sy x kaya ::
:: sy x cantik ::
:: sy x pandai ::
(DUSH.. DUSH... ABAIKAN KEJIWANGAN AKU..!!!)
(POST INI HANYALAH NTUK 'AWAK')

WELCOME!!~~


Blog yang baru nak bertatih ni!!~~ Aiming for this blog is to remind me have a healthty lifestyle... hope to reach my goal 48kg!! (if i'm able to do it) hahah!!!~~ it also a place to express how i feel.. there is sweet and sour in life!!~~