Thursday, March 18, 2010

KRONOLOGI ANTARA AKU DAN mr.'AWAK'

salam, well kali ni out off topic...
no cite2 about my diet...

pe punya tajuk la aku wat kan... kronologi..
sebut betul2.. jgn kasik geliat itu lidah...

dah lebih 6 bulan kitorg kenal..
kronologi perkenalan aku dan mr.'AWAK' bermula pada bulan Ramadhan
thn 2009, bermula dari mesej2, dgn niat x baek dr aku huhuhu...
niat x baek maksudnya.. nak kenekan la konon..!!

akhirnya, first meeting on 20 DEC 2009, declare masa KRISMAS kot...
hehehe.. padahal mesej tuh ada aku simpan lagi.. ekekekek..
sepanjang berkapelan, cuma dua kali je aku x jumpa time wiken..
bak kata mak pasangan parah... hahaha.. well mak bukan pe marah ngan aku je..
selalu sound aku 'ko ni x kesian ke kat *A* tuh, bukan dekat dia jumpe ko'
mmg aku akui.. x dekat NILAI-PUCHONG, PUCHONG-NILAI (kalo dari umah sewa dia)..
kekadang RAWANG-PUCHONG (umah famili dia), PUCHONG-NILAI (balik umah sewa daaa)..
aku mmg ada tnya dia x letih ke.. lagipun sian kat mr.'AWAK', tapi
jawapan dia bagi mmg wat aku terharu, mr.'AWAK' kata,
'mmg la letih, tapi dia nak jugak' *wink*wink*.. bak kate org
keliling aku.. sungguh2 betul *A**A* bin *A**A** ni..

sampai sekarang, aku x percaya.. aku leh terpikat habis ngan dia..
hahaha yela.. bukan senang aku nk suka ngan org.. aku bersyukur
amat sgt pada ALLAH swt.. sbb pertemukan aku ngan mr.'AWAK'
cuma sekarang aku sentiasa berdoa supaya kami berdua kuat hadapi
segala apa yang mendatang agar hubungan ini sah serta berkekalan hingga
akhir hayat.. percaya atau x, sepanjang kenal ngan mr.'AWAK', kami
akan bermesej je hari2, maybe setengah org akan kata bohsan..
tapi aku x prnah rase bohsan.. malah aku tggu mesej dari mr.'AWAK'
hahaha bukan la 24 jam nak mesej.. kalo time keje mesej jugak.. melampau
tahap x hengat dunia laaaa... cuma mmg dia akan mesej aku dulu..
most of da time.. bukan pe ngan time keje dia mcm tuh.. aku namo
la ganggu dia.. mcm aku dah hokey.. time keje waktu office kan..
sah2 la malam free.. kalo ada pun wat keje umah je... tp mr.'AWAK' bz mcm ne pun..
mesti mesej gak.. ganas2 pun leh caer gak kan kalo ada org sentiasa ingat..!!

dlm bulan lepas, aku ada la ajak mr.'AWAK' jumpe along aku..
huhuhu.. dgn konpiden mr.'AWAK' jawab leh je.. dalam hati aku
mak aiiii beraninya.. bukan pe sbb along ada ckp pe salahnya
jumpe untuk berkenalan.. tup tap tup tap.. hari yang kitorg plan
tu tibe jua... sbenarnya aku yang cuak!! tak taw kenapa..??
gerdixx kot.. tarikh yang kitorg pilih adalah 14 MAC 2010..
sepanjang aku kuar ngan mr.'AWAK', mr.'AWAK' cuma jumpa ngan
uda je... but kali ni mr.'AWAK' jumpa mak yahooo... tp kitorg
x wat kat umah PUCHONG, sbb umah kecik kan.. pakat wat kat MANTIN,
umah along, so dekat la ngan umah sewa mr.'AWAK'... so mlm tuh
along jemput aku, uda ngan mak g umah dia.. sempat bukak fesbuk
masa kat umah along, uda pe lagi... tunjuk la profile n pic mr.'AWAK'..
okelah kan kenal rupe dulu.. along kata oke..!! hahaha gumbira..
mcm biasa kitorg main mesej.. ,decide ntuk jumpa dalam kul 10.30 pg..
hehehe.. sian mr.'AWAK' risau ngan penerimaan famili aku,
sebuk tnya aku pe nak bawak.. padahal mak dah ckp x yah susah2..
pagi tuh aku tido x cukup.. tah la eksaited kot hahaha..
kul 4 aku dh terjaga.. padahal tido dah lewat tuh..
kul 8 lbih.. aku, along, kak nor ngan mak g pasar cari lauk..
aku blur x taw nak msk pe.. tp kak nor suggest lauk simple...
wat ayam goreng brempah, kuah lemak ikan kembung, urap tomato,
buah tembikai.. tp aku wat tambahan.. sbb dulu dia ada cite
psl udang goreng.. so tu antara menu la.. n faveret dia.. tempe goreng..
cuma hari tuh.. aku lupa wat kuah kicap cili makan ngan tempe..

balik pasar.. dalam kul 9 lebih.. lepas balik mr.'AWAK' mesej
kata dia dh nak gerak.. wah.. cuak-cuakan hokey.. pesal aku lak
yang cuak lelebey ni hahahaha... dan dan henpon aku xde line..
aku rase dah 10 min mr.'AWAK' smpi kat balai polis mantin.. br
aku dpt msj dia.. siap mesej dr maxis lagi ada 3 misscal dr num
mr.'AWAK'.. dgn faster kol dia ckp uda jemput.. wahhh dia datang dah...
bawa buah buahan.. hik hik.. famili aku agak eksaited.. ye la..
nak gak taw sapa org yg slalu mesej ngan aku kan sampai bape pagi..
nak2 ni la pestime budak degil berkawan secara serius ngan org lain jntina..!!
cuma masa tuh alang keje.. kalo x leh jumpa... masa dia borak2
ngan along.. aku tgk gak la dia.. curi2 tgk hahaha... takot dia cuak..
tp kan.. dia ileks je.. cool je.. tersnyum aku.. (ko gatal ckp je la..!!)

alhamdullillah mak dah tgk org dia mcm ne... MANIS, LEMAH LEMBUT dan SOPAN..
tu pujian mak pada mr.'AWAK'.. pada aku yang penting penerimaan mak..
n overall famili aku suma selesa ngan dia.. lebih2 lagi yang selesa AKU..!!
biar kan along kenal, observe org nya mcm ne sementara aku main masak2..
tp kdg2 aku lari2 gak borak ngan dia.. lepas windu.. hakhakhak..
alhamdullillah selera gak dia mkn.. sbb aku ngadap jap la tgk dia mkn..
takot gak x kene selera dia.. ekekekek... sempat la gak borak together2 kat dapur..

aku notice sumthing, akim mcm berkenan kat dia.. aku taw budak ni..
ssh nak suka ngan org.. ms duk luar akim sibuk tnya nak panggil apa..
dah pggil aku cikma.. xkn tu pakma.. hahaha.. aku ckp pggil cik *A*..
akim sengeh je bila mr.'AWAK' kata ni nnt jadi pakcik taw.. wahhhh..
bunga2 aku..

then kitorg lepak kat luar, dlm kul 2 acik lak smpi..
perangai acik ni lain ckit.. suka menyakat.. mula salam mmg la..
mr.'AWAK' leh plak ckp acik okey je.. hahah tggu laaa...
dah duduk wat la perangai sampai merah muka lelaki itu.. segan aku..!!
sempat la jugak aku tgk muka merah mr.'AWAK'.. ssh taw nak tgk..
hahaha taw amik gambar... duk depan minum teh.. makan mangga, makan
cekodok pisang, makan aiskrim jagung yang tggl ckit, minum air kosong..
beli eskrim vanilla.. mr.'AWAK' xnak kenyang dah kot sebu.. hahah detail aku bagi..
saje je nak memanjangkan blog... oh ye amsyar bulat ade.. amsyar pun mcm
suka mr.'AWAK' hahha sbb ms aku dukung amsyar mcm nak kat mr.'AWAK'...
duk tunjuk2 tangan dia yang tembam tuh..!! agaknya tgk mr.'AWAK' ada misai..
hati dia pk mcm pak aku.. huhuhu.. udah nya amsyar namo.. hahahahha..
eeya usha2 je.. jnji dia taw ni kwn cikma dia.. awan kata manis.. abby biasa..
gelak2 ngan c uni..

memandang keseriusan kami brdua, kata ganti nama antara aku ngan mr.'AWAK'
dah brubah sebenarnya... dr sy awk, jd cik nab cik *A*, skrg aku pggl dia
_ B _ hihih teka la ye.. mcm main hangroo la plak..!! x shushah mana pun..
tp hari tuh dedua kaber la kononnya.. xnk org dgr.. hahahha.. bila tershashul..
tgk line kiri kanan.. dlm umah menten je x kantoiiii.. tp kat luar chantek jee..
depan uda lak tuh.. aku leh tershashul.. arggghhhhh... kene luku kepala...
dah tershashul nak wat pe.. tp biasa la kecoh la uda kat mak.. nasib mak ngerti..
hihihi mak sokong aku.. lagi satu bnda yang aku jnji dah aku tunaikan.. aku taw
dia nak gelak.. kaber je kan.. hakhakhak.. ermmm ada soklan yang uda tnya
jwpn mr.'AWAK' yela org tuh ckp mcm tu kan.. suma terpulang kat dia laaa..
ekekeke alolololo dia mcm majuk laaaa plak.. sbb aku ckp kat uda kitorg berkawan..
hahaha tnya lagi ke... kejap je dah kul 4.30ptg msa tuh.. mr.'AWAK' nak beransur
pulang.. sbb dia ada lawan bola dlm kul 5 lebih... lepas main salam2 campur
gelak2.. dia balik.. babaiii sayang katanya pada ku... hihihi suka aku..
ermm mmg sah akim berkenan pada mr.'AWAK' aku tuh.. sbb akim siap pelok lagi sblm nak balik.. wah wah wah.. ekekeke nnt jumpa lagi ye..

kalo leh nak ajak dia balik puchong je ahahahahaha.... duk umah alang teruih..
gatal menjela-jela hahahaha... pepun lepas mr.'AWAK' balik.. kitorg duk berkumpul..
malu jugak aku berdepan ngan famili aku.. konklusi nya.. suma lagi suka mr.'AWAK'
dari aku.. huhuh kijam... mmg puji habis laaa.. mmg aku akui mr.'AWAK' cukup
sempurna pada pandangan mata aku.. even masa mula mak kata jgn puji sgt.. tp aku yakin,
sekarang akhirnya mak pun akui.. walaupun br first time jumpa.. mak siap ckp..
nnt kalo jumpa leh masak lain.. ko tnya la dia suka makan pe.. huh..!! aku suka mkn pe
taknak tnya ke??? uwaaaaa.... tp mak n along bahkan suma yakin.. keikhlasan yang ckup
terserlah.. wah bunga punya ayat... sampai puchong je.. alang ambush truih..
mcm ne budaknya mak.. mak dah berkenan... utih tipon tnya.. mak dah berkenan...
so kalo tnya pada mak.. alamatnya jwpan positif.. sbb mak dah berkenan... set ye mak..!!
malam tuh x mesej mana pun hahaha 2-2 flat.. kebaboom... x sedar..!! hahaha..

mak ckp kalo turn aku tiba.. mcm skrg ni.. jaga peribadi aku bebaik.. baik mak..!!
malah aku dah discuss ngan mr.'AWAK' pasal turn aku jumpa ngan famili dia... tggu kite
sesama ready ye... adik2 dia taw.. n orang tua mr.'AWAK' dah taw kot along dia dah ada kawan..
cuma nak reveal sepenuhnya belom lagi la.. well sementara masa masih ada ni.. baik aku
persiapkan diri tol x...

pepun sy hepi hepi hepi sgt.. kenal mr.'AWAK' adalah hadiah yang cukup bernilai dalam hidup ni.. hidup sy mmg berubah.. sy akui sy degil sgt.. manja satu hal.. tp lepas kenal *** , sy rase ada perubahan ketara, degil2 jugak.. manja2 jugak.. tp mcm teselit kematangan.. sayang sgt!! (jiwang sehhhh..)

**ada kuda jepun baru tuh, bawa leklok...!!!

9 comments:

  1. panjangnya repekan aku.. huhuhu...
    biorla labu..!!

    ReplyDelete
  2. best nye bila terkenangkan saat2 tu.. saya dah lalui nye.. hihi.. memang tak senang duduk dibuatnye.. ahaha.. but, be urself ok.. :)

    ReplyDelete
  3. fewittttttttttt....
    tgh bahagia la ni ye...
    semoga happy2 selalu...

    ReplyDelete
  4. haha alahai zella...
    ckp kite.. bukan dia pun sama ke??
    enchek matahari kan? kan?

    tq for ur wish.. hope u pun hepi gak..

    together2 hepi!!

    ReplyDelete
  5. bestnya ....ada mr awak yg sentiasa melayani...tunang kak mia pun x buat mcm2,ct..hargai mr awak selagi dia sgp berkorban utk satu ikatan yg hakiki ini...patutlah tgk ct senyum bahgia je..tiap2 hari dpt msg mr awak ye...hehe

    ReplyDelete
  6. alhamdullillah kak... ct bersyukur sgt.. ct mmg hargai dia.. sbb ct pun rse dihargai sgt...

    ReplyDelete
  7. wah wah.. walaupun panjang aku tetap layan.. moga cepat2 kawen n kekal sampai akhir hayat k... =)

    ReplyDelete
  8. Hahahah.. terima kasih layaaaaan...
    ssh la da merepek..!!
    hak hak pepun tq atas doa tuh.. :)

    ReplyDelete

WELCOME!!~~


Blog yang baru nak bertatih ni!!~~ Aiming for this blog is to remind me have a healthty lifestyle... hope to reach my goal 48kg!! (if i'm able to do it) hahah!!!~~ it also a place to express how i feel.. there is sweet and sour in life!!~~