Monday, March 29, 2010

tag from kak mia... :)

pg ni amat rajin la aku membukak blog.. sambil berjalan-jalan di blog org..
mcm biasa antara blog yang akan aku singgah.. blog kak mia... (www.mia-ina.blogspot.com) sbb blog akak ni mmg chantek nak2 dah makeover lak skrg ni..
samping kisah2 yang akak ni coretkan mmg best.. n disebabkan pagi ni bos aku xde..
aku merajinkan diri menjawab tag dr akak kite ni... huhuh.. lambat tengahari.. nk
tggu mr 'AWAK' datang hhihihihi.... jumpe kejap pun jadi laaaa....

berikut adalah soklan yang di tag.. waduhhh.. ada kaitan ngan pasangan... hahahah..

Soalan-soalannya adalah:

Siapakah diri anda di rumah?
Di rumah aku duk ngan mak n 2 abg aku ngan bobok aku... so aku ialah seorg anak kepada seorg ibu yang lemah lembut.. seorg adik perempuan kepada 2 org abg.. seorg wanita yang ganas, kasar (itu komen yang selalu aku dapat drpd mereka di rumah) tuan bobok yang baik hati... aku manja pada mak n abg2 aku.. aku keras kepala.. suka menangis kalo tgk cite sedih, kne marah, kuat majuk sebenornya.. hahaha.. suka gelak.. terlalu menyayangi mereka di sekeliling aku...

Siapakah diri anda di samping rakan?
Ditafsirkan sebagai seorg yang hepi.. suka gelak.. x byk masalah.. suka tesenyum... suka dgr masalah... hahahaha.. walopun x mampu nak selesaikan..!

Lima perkara diidamkan, tapi belum lagi tercapai iaitu
1) Henpon baru (otw hahaha..)
2) Spek baru (otw juge hahaha..)
3) Nak amik lesen hehehee...
4) Tukar keje, sambil tu nk sambung belajo..!
5) Nak ada ikatan rasmi ngan mr 'AWAK' huhuhu...

Siapakah nama pasangan anda?
nama dia... x bg nama penuh leh x??
leh la kan..
1 (sebutan dalam english..!!)

Lima perkara yang anda suka dengan tentang pasangan anda:
1. First time tgk dia, hati ni sejuk je... walopun masa tuh aku nak lari.. ekekeke
Even, sepanjang kenal pun.. dia show diri dia.. mula2 ingat dia plastik lebey..
hahahah.. malu aku.. dlm kutuk2 aku yang leh tangkap cintan ngan dia.. so mmg dia
bersalah..!! patut masuk penjara aku je kan hahahahaha..!

2. Dia terlalu caring, walopun x cite.. mcm dia taw.. Seolah-olah dah kenal lama..
Dia mmg lembut sgt jiwanya.. kontra habeh ngan aku..! Malah aku rs aku lagi kasar
dari dia.. wohohoho..!

3. Dia romantik, tp kan dia gagah.. hahaha.. konon macho tp dalam hati ada taman..
wakakaka..!! Dia mmg loveable sgt2.. mmg tunjuk kan rs sayang dia tuh.. (*wink*)
Sifat dia mcm ni mmg wat aku senang hati, x penah pun x hepi sejak kenal dia..
malah dia kate tugas dia mmg menghepikan aku.. heaven nyaaa...!!

4. Kesungguhan dia.. banyak sgt kesungguhan dia yang aku nmpk.. sampai aku pk..
terlalu betuah aku kenal dia..! kebelakangan ni mmg aku rs terharu, ikotkan air
mata ni leh jatuh taw.. malah dah byk kali jatuh cuma bukan depan2 je.. sume nya
air mata hepi... wohoh.. sapa yang jiwang sebenarnya ni..!! oppsss.. bukan aku
hahahah..!

5. Ntah la... pada aku bila dah sampai 1 tahap, kita x taw kenapa kita suka dia..
well pada aku, dia yang completed kan life aku skg.. aku doakan semoga kekal ke
akhir hayat..

Bila tarikh couple?
25.12.2009.. tgh pagi buta.. dalam mesej hahaha... kenal dia dlm bulan 8.. time pose.. hahah.. aku ingat tarikh kapel tuh.. sbb krismas kan.. lagi pun ptg tuh dia ssh payah jumpa aku dulu.. tu yang wat aku terkedu.. dia otw nak balik umah famili dia.. lepas maghrib dia gerak.. n sampai.. kul 10 lebih sbb jammed.. sungguh terharu.. sian sgt kat dia masa tuh.. kalo x jumpa mesti dia sampai awal... bukan jauh pun.. area selangor jugak! malam tu.. kitorg mesej.. sampai ke pagi n lalalalala... rest is history! (mesej2 mr 'AWAK' yang spesel msih lagi aku simpan.. hahaha.. mr 'AWAK' pun sama.. tuh adalah senjata.. nk usik2 mengusik..!! huh..!! aku slalu terkena..!! wekkk..)

Apakah kenangan pahit bersama pasangan?
Kitorg pun masih baru.. hope n sentiasa doakan xde pepe yang pahit..
insya allah.. aku nk jd yang terbaik pada dia..

tapi aku compile kan insiden yang ada gabungan perkataan pahit ngan kami bedua..

** Dia ada mkn kek coklat pahit aku masa first aku wat kan dia kek.. aku taw coklat
tu pahit sbb aku letak coklat over hahaha..

** Pastuh dia ada wat muka pahit masa minum kopi o kosong.. 2 kali tuh.. huhuhu... tu
la degil nak cuba jugak!! kan dah melekat kat tekak..! comels je muka pahit
tuh..!!

** muka pahit yang aku tak lupa.. masa dia nak taw psl prob aku.. aku ssh nak stori
kat dia.. kekdg blog ni la aku kias nk bgtaw kat dia.. so bila dia taw.. tune
suara agak siyes.. ingat lagi masa tuh, dia ckp kalo aku x cite, dia rasa mcm dia
x bermakna pada aku.. (aku nk nangeh sebenonya.. nape la suka bg ayat2 chenta kat
aku.. hahaha prasan..!)

Lagu tema cinta?
Banyak kot.. hahaha.. lagu tema adalah lagu kitorg dgr sama2.. mcm nobody, dan sebenarnya.. isabel (mr 'AWAK' bagi aku..), tambahan kalo dgr radio mr 'AWAK' mesti pilih lagu yang romantik hahaha.. satu insiden yang wat aku ingat gyler kentang la.. hahaha mr 'AWAK' nyanyi lagu ARIL-MENATAP MATAMU kan tajuknya.. hahahaha.. sambil drive ni.. masa tuh aku mmg terkedu.. dalam hati nk gelak ke apa tp mmg terdetik wah jiwang aku kata.. terharu sgt.. rse nak belasah dia.. sbb wat aku berdebar ngan merah pp.. tp akhirnya kitorg gelak besar.. sbb muka dia malu sgt.. sambil tunduk dia ckp 'argghhh betol ke aku hafal lagu ni..' mmg muka dia ketara segan hahaha.. but dat's him.. so sweet!! kalo ingat pun mmg aku tersenyum.. aku suka lagu estrella title ternyata.. n aku dedicated ntok mr 'AWAK'.. he love it!! even x hafal lirik lagi tuh..!! =P

Apa perubahan yang anda ingin lihat pada pasangan anda?
x da.. sbb aku chenta n syg n suka kan mr 'AWAK' kerana itu adalah dirinya..!! tq sgt sbb menjadi diri sendiri..!!

Tag 10 rakan:
(x cukup seploh leh x??)

Kali ni saya nak tujukan tag ni kepada :-
1.) zella - www.zellastory.blogspot.com
2.) kak el - www.elina83.blogspot.com
3.) miss nomi - www.nakcantikdansihat.blogspot.com
4.) shadia - www.sha-dhia.blogspot.com

sudeyyy..!!

**edit : kul 2.25pm.. masa nie mr 'AWAK' baru pas dtg jumpa aku.. huhuhuhu.. sian kat dia ptg ni dh nak masuk keje lak.. tp gagah diri jumpa aku dulu..!! lain kali x pyh susah2 ye.. bukan pe maybe weekend kitorg minggu ni berbeza.. jumpa hari sabtu hari tuh pun dalam 2 jam je... balik keje masa hari tu, dia terus gerak jumpa aku kat ioi.. haiyoooo... mana la aku x sayang kat dia..!! ni hari isnin dia wat jugak mcm tuh.. haiyo.. haiyooo.. lagik!! walaupun satu arah je tp tetap penat gak kan.. terima kasih ye... ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ !!

oke sbbkan tag ni psl pasangan.. aku jumpa ni dalam satu belog!! long time ago.. masa mula2 aku nk wat perhitungan perasaan aku pada mr 'AWAK' http://www.tentangcinta.com .. beza suka dan cinta... tak senonoh tol.. pasal feel pun pakai tenet..!! hahaa tp siyes.. mmg aku rujuk artikel ni sambil tnya mereka yang berpengalaman.. hahaha..!

1- Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang. Tapi di hadapan orang yang kita suka, hati kita akan gembira. (aku rase dedua.. ♥)

2- Di hadapan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja. (betol la.. mmg bunga sungguh ♥)

3- Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku. Tapi jika kita melihat ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.(aku rase dedua.. mula2 mmg kaku, tp pastu konon berani la.. tersenyum.. last2 kaku gak hahah.. ♥)

4- Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu. Di depan orang yg kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar. (mmg pemalu.. ♥)

5- Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata. Di depan orang yang kita suka, kita akan bebas berkata apa saja. (♥)


6- Kita tidak akan merenung mata orang yang kita cinta. Tapi kita akan selalu merenung mata orang yang kita suka. ( ssh nak merenung.. bila kne cabar dulu.. dpt renung kejap.. hahah sbb pp jd kebas.. skrg pun mcm tuh...♥)

7- Bila orang yang kita cinta menangis, kita akn turut jua menangis. Bila orang yang kita suka menangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira. (perasaan yang suci..♥)

8- Perasaan cinta bermula dari mata. Perasaan suka bermula dari telinga. Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika cuba menutup mata cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang yang
hidup akan mengalami ini dalam hidup mereka. (biar la air mata gembira yang mengiringi kisah kami berdua.. insya allah.. (♥) (♥)

2 comments:

  1. wah penuh berbunga2x ketika dia buat tag ni ye. adik ct..tq so much. semoga bahgia selalu dgn mr awak yg loving

    ReplyDelete
  2. haha.. mmg bunga2 la jugak..
    tqvm sbb sudi tag sy..
    hope akak pun sma hepi..!!

    ReplyDelete

WELCOME!!~~


Blog yang baru nak bertatih ni!!~~ Aiming for this blog is to remind me have a healthty lifestyle... hope to reach my goal 48kg!! (if i'm able to do it) hahah!!!~~ it also a place to express how i feel.. there is sweet and sour in life!!~~