Monday, June 27, 2011

complikatoooddddd...

aku hepi..
aku risau..
setelah berkawan, berkasih sayang ceeehhhhh..
connection kitorg kuat...
alhamdullillah.. satu hubungan yg pasti...


insya allah aku bakal bertunang.. yaaayyy..
mode menggatal telah tibaa...
bilaaa..??! paling-paling cepat lepas raye..
tak pun ms usia aku 26 thn yakni bulan 11..
tp byk kemungkinan kne aku amik kire..
takut tarikh clash..
mungkin akan buat jugak ms lpas raya..

tapiiii...

bukan senang rupenya..
aku tgk kakak aku dulu senang..
nape aku ni mcm complikatoodd je...
ms akak aku dulu simpleee..
jd ms aku ni mak aku nak lebih elok..!!
aiyyoookk.. so aku ada ms dlm 2 bulan je..
perrggghhh.. aku x sebuk bab brg sebenarnyaaa..
yg aku kesah ialah kne tone dn kurus lg..

tp siyes aku risau gak mcm ne nak mula...

bab cincin pun smpi gaduh2..
aku wat taik.. yela aku kan manjeee...
hakkk tuihhh...
tp bukan peee.. tekanan woooo..
sana sini gasak aku..

mak aku kata jgn anggap susah
nnt susah jadinyaaaa...
jd dlm pale otak aku ni..
'oo senang rupenya nak bertunang...'
ciiittt.. hadoooiiii..

doakan laaa semoga mudah urusan akuuuu..
insya allah..

*p/s : aku ckp kat mak nk tunang cr omputih... tgh detimmm nnt dia propose aku bg cincin ckp 'will u marry me?'.. aku ckp'i do'.. balik umah terus ckp kat mak 'i'm engaged'.. tapi kan aku kne marahhh laaa... hahahahaha

8 comments:

  1. permudahkan minda adik..insyaallah segalanya jd indah...amin...doa dr kak mia selalu...

    ReplyDelete
  2. http://www.youtube.com/watch?v=k73Cv3K6dY0 -->jawapan pada p/s tu, Ikut hukum islam, semuanya mudah tapi adat kita yang menyusahkan.

    ReplyDelete
  3. yeaahh betul! adat yang selalu menyusahkan kita..

    aku masa tunang, family husband aku pergi jumpa family aku kat KB.. bawak satu bekas je.. dalam tu ada 2 bentuk cincin..

    dalam masa yang sama, aku ada kat KL.. kiranya pertunangan aku tak dihadiri oleh aku dan jugak husband aku time tu..

    bagi aku, bertunang ni kena rahsia.. hanya family terdekat je yang tau.. kalau jadi ape2 di masa hadapan, at least tak malu sangat..

    kau jangan ahh tension.. bertunang je kot.. panjaaaaaang lagi perjalanan nak menjejak ke alam perkahwinan.. masa tu laaaagi haru..

    sekarang kau tumpukan untuk nampak cun je di hari pertunangan kau ;)


    -KuraKura-

    ReplyDelete
  4. semoga segala perancangan berjalan lancar...jgn stress2...

    ReplyDelete
  5. kak mia, zulhassan, n zella..
    thanksss..

    ReplyDelete
  6. kura-kura,

    masa sebuk2 hal nk tunang ni timbul, aku sebenornya br cdg2 nk propose cara ko tunang kat mak aku.. sbb aku bc belog ko dulu, lagi simple gyler tp sebelum sempat, mak aku dh ckp nk jemput itu, nk jemput ini. masa tuh aku cume mampu telan air liur je laaa..

    ikutkan nak biar adek beradek aku ngan mak aku n famili dia jela.. mmg la aku xnk lebeh2 sbb tunang je pun. ikut hukum pun elok dirahsiakan.. aku xnk la jd anak derhaka, duk lawan ckp dia je kan..

    yang pasti aku nmpk mak aku mmg excited bab ni.. itu ini dia nak buat.. tnya itu ini lagi.. pdhal aku x mula pe pun.. cuma aku akan cuba la membuat yang terbaik bg hati dia hepi.. malah kalau ade yang wat aku terpkse bohong sunat.. aku akan buat..!

    hope yang terbaikkkk.. haha siyes la weii aku dh bangun awal kul 5 pagi bersenam.. nak nmpk hawt nnt.. yaaaa aaa aauuuwww...

    ReplyDelete
  7. Insyallah everything going well..
    Alang2 tunang terus akad sekali pun senang kan,sekali jalan..ehee..

    Tapi x semua org suka buat camni...huhuh

    ReplyDelete
  8. hahahaniiii.. miss u..
    wahhh ade gak ckp kat mami..
    tp mami kate gatal dh yee..??!!
    erkkk..

    ReplyDelete

WELCOME!!~~


Blog yang baru nak bertatih ni!!~~ Aiming for this blog is to remind me have a healthty lifestyle... hope to reach my goal 48kg!! (if i'm able to do it) hahah!!!~~ it also a place to express how i feel.. there is sweet and sour in life!!~~