Saturday, May 08, 2010

Mcm Gajah Terbang Dgn Susah Payah!

Salam,
Selamat Pagi...

Pe la tajuk aku letak pagi2 buta ni kan..
korg rase gajah kalo nak terbang mcm ne??
mesti payah giler..

tujuan aku letak tajuk ntuk bgtaw..
susah payah nye aku...

susah payah pe??
susah u know...

susah nye aku nak menyarungkan jeans idaman aku..

uwaaaaa.....

bajet 56 kg ni leh la sumbat kaki..

mmg la boleh.. tp senak ckit la...

alkisahnya...
aku ade beli jeans dulu..
chic avenue je la...
saiz 'S'...



kalo korg tgk mcm ntuk anak buah
aku umo 12 thn punya saiz je...
masa tuh budak tuh beli skali..
konon cikma rase tercabar..
sah2 cikma gumuk ni x muat..
tp..
NEKAD BELI JUGAK!

sebab tuh aku semangat nak kasik masuk..
bila berat turun aku try..
mula2 x leh masuk langsung..
dasar banyak lemak lagi kan...

tp pg td...
agak shushah shikit..
aku try jugak..

presenting... kaki besor dalam jeans kecik..!!



ermmm muat muat.. tp lemak di perut ade lagi..
jeans masih terasa keketatannya..!!
masih kene usaha kasik muat!!

alih2 mak masuk...

'ko nak pakai ketat2 mcm ni ke g keje?'
'pegi tukar'

mcm kerang busuk aku sengeh...
hehehehehehe.. pg2 boss dah bebel..!!
padahal try n error je tuh..

kne senam lebih...
makan jaga..
bulan 7 kasik longgar ckit itu jeans..
yeeeehaaa..!!

Friday, May 07, 2010

4 : Kanak2 Ribena...

Salam..

wah rajin sungguh aku..
bukan pe xde keje nak wat..
aku godek hp tgk pic2 lama
yang aku snap..

ermmm... aku compile kan...
gambor aku kecik2...
kecik dulu mmg aku kecik la...

makin meningkat umo...
aku pun jadi makin besor...

x caye.. tgk la pic yg aku post ni...
umo 25 thn br kecik ckit..

x sedor2 dulu.. huhuhu...

3 : GULA..!!!

Salam...

Entry 3...
hahaha.. gula? gula?
gula-gula?? gula tuh manis...
bekal tenaga.. lebih amik jd
DIABETIS... takot wooo...

so pernah x anda cek...?
kat umah aku mmg ada alat tuh..
memandangkan mak aku x sehat...
perlukan pemantauan kandungan gula dalam darah..

so bila cek masa balik keje kelmarin..
3.5 milimoles/L...

pg semalam.. aku cek lagi.. sblm kul 5 pg tuh..
x leh tido laaa... bacaan nya 3.6 milimoles/L..

bebal aku patut cek lepas makan...hahaha

x pueh hati ni.. ptg semalam aku cek jugak...
1 jam kot lepas makan... stabil la kan bacaannya..
3.9 milimoles/L.....

pendek kata makan secara SMART laa...

supaya SIHAT..!!

2 : Bila Minah Gedik Menimbang.. lalalala..!!

Salam..

hahaha entry 2... simple...
bukan pe.. gedik2 miang daun keladi..
naik penimbang... tghr semlm...
walopun selalu menimbang.. hahahah..

start 30 April.. aku mmg over ckit..
over dari segi ape??
aku mmg jg mkn over ckit kot..
aku mmg senam over ckit kot..
udahnya 2-3 hari ni letih kebaboom...
sampai kan x mesej2 an ngan... ehem... hahaha
MR.'AWAK' taw.. hik hik.. naluri hati katenye..
mcm doktor plak dia nasihat kan aku...
tp biasa la aku degil ckit je... ekekeke..
dan.. tghri semalam aku dpt ini...
gatal a.k.a gediks.. menimbang tghr buta!
TAAAADAAAA.... 55.8kg.. berat bersih..!!
ringan kot.. sbb aku x makan dr pagi..
kalo conclude berat pagi.. mau 56 kg poin plus plus kot!



sy ingin merakamkan penghargaan kepada...
personal trainer saya...
kakak JM.. (totally besh..!!)
makcik KATHY SMITH..
makcik DENISE AUSTIN..

Pueh hati..!! patut la.. Uda kata leher aku mcm nak
patah.. makin kecik katenya.. yeke yeke...
hahaha.. rupenya aku dh menurun..!! yes yes..
bukti leher kecik kunun laaaa.....



Aku x pueh hati ngan penimbang aku...
mcm x betoi je aku rase.. hahaha..
pagi td cek la penimbang.. calibrate la kunun..
pakai minyak 5 kg... sampai kne tegur..
pasai aku bw botol minyak masuk bilik..
macam org gilak...
tp mmg betol timbang tuhhh... bukti ada maaa...

1: Merepek, Merapu, Melalut...!!

Salam..

Lama aku x tulis kat blog sendiri, mcm biasa la..
aku MALAS wah wah... kerajinan mempostkan
entry kali ini sebab semalam aku half day..
so bila half day aku berkesempatan memikirkan pe
aku nak buat keesokkannya... suma entry yang aku
post pd hr ni.. dah aku siap taip kat notepad.. hahaha..
sampai office pagi trus copy dan post kat blog..

SONANG!!

pesal entry aku bernombor.. sebab aku nak byk ckit entry..
x byk mn pun 3 je... ermmm... yang first mcm biasa la..
tajuk pun dah taw... nak2 aku mmg suke merepek... mabuk
punya org.. xde minum2 hokey..!!

aku nak cite perkara yang out of topic la... hahaha..

mula2 kan... aku dh beli hp baru gaji bulan lepas...
SE K770i.. aku pun x taw nape aku pilih tuh..
maybe cinta pandang pertama kot..!! hahahaha poyo..
aku kalo dah berkenan sesuatu tu mmg stick kat itu je la..
mcm kes dgn MR.'AWAK' la... hahahahaha
TARIK NAFAS.. ye MR.'AWAK' jgn marah!!



ermm... ektiviti byk..
pegi pameran kerjaya kat midvalley...
balik sempat gak rembat cd workout..!!
yeah..!!



byk benda jadi.. aku g interview kerja di tempat yang x bley blah...
dpt offer tuh.. tp TOLAK.. atas alasan tertentu....!!

best aku tgk IRONMAN 2 yeyeyeey... THANK YOU.. ehem.. ehem..
hahahah... mmg best.. wah.. ROBERT DOWNEY JR.
hik hik hik... ingat masa SHERLOCK HOLMES dulu..
ngan MR.'AWAK' ms mula2 kenai dulu.. huhuhu.. x pandang dia langsung..
nak2 position baekk punya.. sampai MR.'AWAK' tegur la..
x tgk kanan langsung... pe lagi kene jeling laa... hahahah
tp kan psl IRONMAN 2 ni mmg aku cop nak tgk ngan MR.'AWAK'
jugeeee.. kami plan lama ni... MR.'AWAK' sampai dtg ofis aku la..
hari Jumaat tuh.. book tiket.. walopun malam sblm tuh tiket kat GSC Alamanda
dh nk habis.. kitorg nak gamble je la tgk seat mana yg kosong kan.. untuk Ahad..
tp keajaiban berlaku.. ala2 sinetron indonesia la kunun2 nya..
GSC Alamanda bukak hall lagi 1... ahahahahahaha.. kalo x pathethic la
hidup aku.. x dapek nuntun lelaki kacak itu.. huh...
MR.'AWAK' tempah tiket online.. kami tempah together gether tuh..
huhuhu.. alasan nak jumpe aku ckp je la... hahaha...
konon.. jnji jumpe kejap *wink*wink* ..
gedik la aku ni siap post gambor tiket..
xpe la.. bukti aku tgk IRONMAN 2 tuh... 2 MEI 2010..
okela first week punya premier..!!





Thank You..!!

lagi.. pemakanan aku tingtong..!! makan makan dan makan..!!
smpi naik..dan kne tegur udoh gemok lagi.. yela asyik 58 kg je..
baik aku makan.. perut kenyang.. hahaha masa tuh mcm2 aku
mencekik.. karipap.. sbb aku wat sendiri.. cit siap ada gambor...
biasa la minah poyo.. hak hak hak... lagi aku minum vico..
makan biskut... segala jadah roti manis... hua hua hua..
bygkan pegi kedai.. tgk roti menarik je..
konon xnk beli... tp tgn sauk gak.. pegi kaunter, BAYAR!!
sistem penghadaman aku masa tuh plak sungguh x bley blah..
udohnya.. mmg naik... bpe?? usah ditanya..!!
alasan la tuh.. betoi laaaa....

tp mmg mlm je aku..
mencekik, menelan, mentekedarah.. hahahah.. ayat kureng..
hilang kesopanan kesusilaan aku yakni sopan santun..!



so insaf la kejap.. jaga makan balik..!! minggu ni bermula JUMAAT hr tuh,
insaf bab makan balik!! lagi 1, aku dah isi form sambung blajar...
UPM n UniKL.. hope ada berita baik..!! bila jaga makan..
Badan rase kecik ckit.. Last aku kan suka post gambo bajet femes amos...

MISTER POTATO MATA CEKELAT n DORAEMON PINKISH COMEL hahahaha...

WELCOME!!~~


Blog yang baru nak bertatih ni!!~~ Aiming for this blog is to remind me have a healthty lifestyle... hope to reach my goal 48kg!! (if i'm able to do it) hahah!!!~~ it also a place to express how i feel.. there is sweet and sour in life!!~~