Friday, May 07, 2010

3 : GULA..!!!

Salam...

Entry 3...
hahaha.. gula? gula?
gula-gula?? gula tuh manis...
bekal tenaga.. lebih amik jd
DIABETIS... takot wooo...

so pernah x anda cek...?
kat umah aku mmg ada alat tuh..
memandangkan mak aku x sehat...
perlukan pemantauan kandungan gula dalam darah..

so bila cek masa balik keje kelmarin..
3.5 milimoles/L...

pg semalam.. aku cek lagi.. sblm kul 5 pg tuh..
x leh tido laaa... bacaan nya 3.6 milimoles/L..

bebal aku patut cek lepas makan...hahaha

x pueh hati ni.. ptg semalam aku cek jugak...
1 jam kot lepas makan... stabil la kan bacaannya..
3.9 milimoles/L.....

pendek kata makan secara SMART laa...

supaya SIHAT..!!

No comments:

Post a Comment

WELCOME!!~~


Blog yang baru nak bertatih ni!!~~ Aiming for this blog is to remind me have a healthty lifestyle... hope to reach my goal 48kg!! (if i'm able to do it) hahah!!!~~ it also a place to express how i feel.. there is sweet and sour in life!!~~