Thursday, February 11, 2010

TERINGIN - aku mcm x kuat..!!

'sesekali.. ku rasa teringin...'

(gaya penyanyi - cik nab kalah shima..) ahaks..

ermmm...
teringin... pe yang aku teringin yeee...
aku teringin nak mkn bnda manis..
lebih tepat karbo.. mcm post sebelum ni..
aku kata kurangkan mkn bisekot..

tp

2 hari ni aku terbabas gak...
melampau punya terbabas..
ish ish mcm ne lak nak capai target..
tggl bpe hari je...
nak masuk bulan 3..
dengan berat yang duk statik.. 57kg
kekadang jadik 57.5kg...
agak2 leh dapat x below 55kg tuh..
mcm MUSTAHIL lak aku rase...

tuptap tuptap
dekat 7 bulan aku x mkn nasi...
(even ada la terbabas ckit takat 1-2 sudu)

NASI - aku tak teringin makan nasi...
even hari tuh g kenduri ngan MR.'AWAK' aku mkn lauk je..
mesti org kata poyo la minah ni.. bajet kuross la tuh.. huh..!!
bila tgk nasi mmg xde feel sgt...

tp

yang payah skrg ni aku nak tolak..

BISKUT (jenis biskut yang x berkrim)
yang aku cuba elak - biskut yang manis

pastuh, KACANG..
alang beli kacang..panggang dalam oven...
mula2 aku kunyah ckit..
last2 jadi bukit...

(kalo menabung ms kecik2 mcm tuh x pe gak... berbukit dah duet aku)
(ni x kalo menabung.. amik balik... mmg bukit kena tarah la..!)

(dah sorok pun, aku cari jugak..!! xkan nak letak dalam peti besi..)
(macam ade je peti besi.. hihihi..!!)
(aku ptt simpan dalam lemari je la.. kunci)
(pastuh kunci tuh buang kat sg. sel ke.. sg. besi ke...)

skrg ni ada bnda huduh lak jadi... kat tempat aku ni ada kedai baru bukak..
kedai COKLAT.. hokey.. kedai COKLAT.. aku ulang kedai COKLAT... COKLAT..

namanya, CHOCOLATE MANSION..
BANNER nya gah tertulis....
ada offer 10-20% diskaun..
bila aku menjadi penonton setia banner itu.. otomatik...
aku kesat..!! hahahahah... (yeke..)(xde laaaa)
(mau x meleleh air liur...)
(sila lap ye...)
(anda telah mencacatkan pemandangan wajah anda..!!!)

dush.. dushh.. kenapa aku terpandang je.. kedai tuh..
uda dah bebape kali ajak...
uda kate bukan nak beli pun..
tgk2 je.. ooo nak sekodeng la yee.... paham.. paham...
tp mmg aku x leh jejak kasihan la kat kedai tu...
mcm teringin nk makan coklat lak...
dengan duit tersimpan di beg duit PINK..
mau aku terbeli gak nnt...
walopun.. x bawa duit.. sbg langkah pre-caution...
mau juge terbeli menggunakan duit uda....
kang mau terlajak lajak ini...

adoiiiii.. sakit jiwa aku mcm ni...
lagi satu mlm td alkisahnya..
x semena-mena tekak aku tingin nak makan aiskrim potong..
ni sebab g SPEEDMART la ni..
uda bwk aku g pitstop ==> tempat aiskrim... gyler tol..
mcm mcm ada.. jagung.. duyan.. kcg merah.. byk lagi laaa...
sblm ni aku mmg suka mkn aiskrim potong..
nak nak rase duyan.. hahahaha...
dalam kes ni.. bila aku berdiet..
dah lebih 6 bulan aku x tingin..
dlm tempoh tuh bukan x pernah beli..
mcm2 lagik... x leleh air liur pun...
sesudu pun x masuk dalam prut aku...

pepun..
mlm td aku leh tahan gak..
dari membuat lelehan air liur..
(kotor lak entry aku kali ni..)
(sowiiii.. disengajakan..)
berjaya x mkn aiskrim potong itu...

sbb pe..

sbb kitorg x beli pun.. huh..!!
(aku kuatkan keimanan aku...)

aku gasak beli tali skipping.. huh..!!
(reminder : x leh wat makan yerk...)
(x leleh air liur tgk spiking ni.. eh eh skipping ni)

tp lagik..

uda beli corn roll ingat zaman bebudak dulu..
ada jual corn roll panjang 20 sen..
yang ni corn roll tecik2 je..
sekotak ada 24.. banyak kan..
so semalam lepas mkn sayur... time maghrib..

malamnyaaaa...
aku makan corn roll bersalut coklat je..
tu pun 2 ketol gak la aku mkn.. ikutkan nk cekik 24 skali...
plus ngan berkeping-keping cream crackers..
(Dah 2 hari aku kene penyakit nih..!!)

minggu ni sebenarnya aku diet n puasa..
balik keje...
mmg aku mcm nak pitam..
maybe sbb tuh selera aku bertambah...
patutnya minum air.. sbb agak nya aku dehydrate...
tp aku lebihkan perut gak...!!
(dah mkn sayur pun.. ikut nafsu lagi..)
(geleng pala sebentar..!)

furthermore BP aku rendah... (baru check ptg selasa..)
mak tnya BP mesti la aku ckp NORMAL...
bila check balik memory..
mmg hadoi la sedas aku kene...
mak suruh makan la..
makan lagi..
dan makan lagi..

udohnya.. makan la terbanyak jugak..!!

(lagipun ada aksi2 ala2 nak pitam yg mak nampak..!!)
(aksi tersebut x berjaya aku censored dari pandangan mata mak..!!)
(dulu leh la.. sebelum dia buang katarak..)
(skrng ni.. mata mak ku mcm superman..nampak je. aksi anak2)
(alhamdullillah...!!)

malam tadi MR.'AWAK' mcm paham lak aku ade prob..
ntah la.. sbb mesej dia ada bunyi..

'JANGAN LUPE MAKAN'
(T_T)

mcm paham lak dia..
tp aku pyh la nak cite prob aku...
bab diet aku ni..
tak terluah laaaa... bnda lain leh lagi..
sbb bab diet aku dah biasa cite kat UTIH..
nak cite kat diaaa...
mcm payah...

bukan namo cite...
tp pada aku remeh laaaa...
between aku ngan MR.'AWAK' la...
lelaki nak ke layan hal mcm tuh...
takut dia pk ala bnda KECIK..
padahal tu la prob TERBAGAK aku...

sbb bila cite hal2 bemasalah ni...
aku senang nangeh...
nak2 kalo cite depan2..
mau kne guna tisu sebundle...
kalah org tgk AF ..
(weiii cik nab ko layan AF ke??)
(tidakkkkk...!!)

lastly wat mcm xde prob...
dalam hati.. uwaaaa...
mula2 layan hepi2 ngan MR.'AWAK'...

finally..

dengkor..!! (tanpa wish2..!!)

kalo MR.'AWAK' baca ni...
agak2 dia marah x...
aku x cite kat dia..??
sbb dia ada bagi ayat kesima hari tuh...
masa hantar aku balik..

(cik nab ko ni maaaabooook laaa.. duk kesima je..)
(aku punya suka laaa..)

'kalo ada masalah bagitau..'

(mana aku x kesima.. sbb dia mcm phm aku..)
(mcm ada kuasa telephaty lak..)
ekekekek....

UTIH lak... maleh la aku nak kacau..
pe punya adik la duk nyusah kan akak ngan cite BUDUH..!!

MR.'AWAK'
aku taw dia mcm risau kot.. (yeke hehehe..)
sbb setiap kali kuar ngan dia leh kira la bpe kali aku makan...

hahahah.. sampai dia ckp..
org mesti pandang dia kedekut...
sbb syik dia sorg je makan...
tp aku mmg x lalu..
lagipun aku suka tgk dia makan..
hahaha leh kenyang... ekekeke.. (gedix mode..!)

tp mmg betol laaa..
aku suka masak..tp pastuh bior org lain yang makan..
rase heppi je.. tgk org makan..
cuma ms gumuks dulu.. aku makan dulu..
then join makan gak.. tu yang.. uhuks tuh..

jadi pe yang patut aku buat..
mcm x kuat lak nak menahan godaan makanan 2 hr ni..
salah aku jugak kot...
tiba2 minded aku pk..

'ala kalo mkn berat pun x sampai jd 60kg'
'masih range tuh'


tapi kalo hari2 selera tuh mcm tuh..
mau jadi pink hyppo..!!

-------------------------------------------------------------------------------------

TOLONG.. TOLONG..

MOTIVASI DIRI

==> U R WAT U EAT
==> LEBIH MENYAKITKAN MENJADI GEMUK BERBANDING BERHENTI MAKAN SEKARANG
==> BELI JEANS KECIK DARI YG AKU PAKAI SKRG
(BUKAN PE SABTU NI INGAT NAK CARI JEANS BARU-aim SAIZ <29)- kalo x muat.. stay la kat saiz tu ye cik nab oi... jgn ko bajet ko tu kurus lak...!! yo laaaa.....

Thursday, February 04, 2010

HANTU TOLLLL..!!

petang semalam aku dapat call yang aku kategorikan sebagai panggilan berhantu dari sorg kwn lama yakni masa zmn blajo dolu2.. setelah byk kali panggilan berhantu dia jadik miscall akhirnya aku angkat la jugak walhal malas nak layan.. aku ni jenis pilih org kalo nak angkat tipon2 ni.. agak x penting mmg x berangkat laaa... conversation kitorg lebih kurang mcm ni..

dia : weiii minah pyh nk angkat kol.. bajet femes ke
aku : waalaikumsalam ( kasik ko mkn dalam ckit)
dia : (gelak) yo la assalammualaikum
aku : waalaikumsalamwarahmatullah.. kenapa ni xde angin xde ribut kol aku?
dia : aik.. x leh ke..
aku : bkn x leh pelik je.. aku bukan kwn ngan ko pun dulu.. (mmg betol pe)
dia : saje nak merapatkan silaturrahim
aku : yela tu..
dia : weii ko sakit ye?? kurus skrg bdk kelas kita ckp.. ke putus cinta..
aku : muka aku ni muka bercinta ke ms blajo dulu..
dia : (gelak lagik) ye x ye jugak ko kan skema.. knapa ko diet?? bercinta ye..
aku : aku gemok la mcm dulu.. ko je bebal percaya ckp org..
dia : x yah tipu la.. berlagak la tuh mentang2 la dah cun.. comel.. diet ko drastik maaa... msti ada x-factor
aku : x de x-factor nye.. aku gemok sgt k.. kalo nak jaga makan pun ntuk kesihatan aku.. hokey..
dia : ngaku pun diet.. ye la tuh ntah2 dah ade pakwe.. kan kan.. xpun ko nak pikat aku kan..
aku : ko sebuk personal aku nape?
dia : kalo xde aku nak wat offer ko bercinta ngan aku je la yeee.. senang..
aku : udah la ko.. ko kan dulu kaki keji aku x hengat...
dia : wei aku kan hensem, ala2 model.. xkn ko x berkenan.. byk awek pun tp rse mcm terpikat je ngan ko skrg.. jom la date ngan aku weekend ni.. jadi awek official aku terus.. aku jaga ko baik2.. sumpah.. x jadik playboy dh..
aku : mmg muka ko hensem tapi hati x hensem wat pe.. ko jaga je la awek-awek ko ye..bye.. assalammualaikum
(letak phone!)

errrmmm dasar menyakitkan hati aku ptg2 tol, pastuh dia tel aku lagik.. xde motif ntuk aku angkat.. mesej pun mmg aku x balas.. blah la ko mat oiiii.. pepun soklan dia.. nape aku berdiet?? x suka ayat tuh.. kan elok kalo kata jaga mkn kenapa ye?? aku jaga makan sbb aku GEMOK... bayangkan la kalo berat dah 85 kg xkn ko slamber badak pink hippo je jenjalan mcm org xde perasaan... mmg sebelom ni xde feel pepun.. ntah2 berat aku dulu pernah dekat 100kg kot... alahai.. tetiba ade perasaan ubah diri aku.. huhuhu.. x leh blah tol aku masa tuh.. aku jaga pemakanan ntuk menjadi lebih sehat... mmg x terbayang aku leh buang banyak kilo gak laaa... dr 85kg skrg maintain 56.5 - 57kg je.. yang pasti aku nak turunkan ckit lagi.. dpt 50-51kg dah kire amat best la tuh.. aku target dalam hujung bulan FEB leh dapat bawah 55kg.. n pertengahan tahun nnt target aku tercapai... yeeeehaaaa...

aku banyak nak cite maklumla lama x update... nak2 sebuk ckit ngan tender dan sebutharga.. dapat hari ni 4, suma nak kene hantar esoknya... letih mak nyahhhh... ni pun dah menanti ada 6 nak kne hantar.. heheheh on da way ye boss saya wat pelan2 ala2 kura2.. pesli aku nak cite kan psl baju penunjuk aras hahahahha.. apakah itu baju penunjuk aras?? well dulu la dlm bulan 11 aku ade beli baju.. yang kecik laaa.. konon nak pakai bila makin kecik lagi tp sebab baju tuh amat singkat, so sila lupakan niat x murni tu ye.. mula2 agak sendat but bila dpt berat mcm ni baju tuh sedap di pakai.. rase ayam goreng wwwoooo.. baju tu kalo aku pakai x sedap alamatnya mmg naik la badan aku ni.. huhuhu.. nak2 masa lepas balik dari kelantan hari tu.. berat aku jd 60kg ekekek.. jadi semut je kat sana.. makan sume benda manis.. kan naik... naseb la seminggu diet leh turun balik walhal sebelom tuh dah bercucuran ayor mata....mengenangkan naseb badan ku naik sgt..


ini lak baju idaman aku.. yang tlah berjaya aku dapatkan.. *wink*wink* hepiiiii.. baju tuh mmg aku kenen.. tp ms tuh aku masih lagi agak berat hahahah... masa pakai agak mcm balut nangka x ranum.. so aku x beli laaaaa.. (T_T) menangis wooo dalam hati masa tuh.. then nak beli xde stok... la ni.. baru dapat... bukan la baru aku beli dah lama gak lepas balik kelantan hari tuh.. x berkesempatan lagi mau pakai hihihi... nnt date ngan 'awak' aku pakai laaa.. gatal nye ko!!

minggu ni, senior aku tny cara diet aku sbb dia nak kawen bulan 6 ni.. pergh mcm dietitian lak... pdhal dulu aku ni lagi ting tong bam bam... cume aku leh ckp cara aku jaga pemakanan dengan bykkan sayur2.. sayur je.. sayur lagik.. kalo org tgk msti leh muntah ngan sayur-sayuran itu.. huhuhu.. pastu aku mkn la ikan n ayam... panggang.. kalo goreng pun tekap ngan tisu kasik buang sama itu minyak... over kan??? bukan pe lelemak terbojol kat bdn haku ni manyak lagi.. xkan aku nak tmbahkan lak lagi.. tp kan jeans aku size 29 tu aku kcikkan ckit.. waaalllaaa... bajet kuwos la tuh (perasan..) nnt nk kene cr jeans baru.. yang cap ikan tembakol sudey... sbb time keje pki baju kurung (gaya wanita ayu dan sopan).. sambil tu aku tetap bersenam secara ringan.. ish ish adakah aku dah brubah mnjadi pemalas... (ye laaa maken maleh aku skrg ni) dapat 30 min dah kire okela kan.. kalo x senam pun balik keje aku dah jenjalan.. malam lak aku merajenkan diri main dumbbell aku yang ringan tuh... huhuhu... cuma skrg dh lama woo x joging.. agaknya kalo jog balik mau semput aku... time weekend mmg jenjalan je.. hahahaha.. cuma nk lelaju x leh laaaa... sbb dah ada saing ekekekekek kang tertinggal jauh lak... cuma bila kuar weekend aku akan make sure.. jaga pemakanan tuh on laaa... mcm hari tuh mkn yong tau foo.. lupa lak.. tu antara process food tuh even amik sayur kangkong feveret aku.. n kuah diaaaa totally process... hadoi tol... next time remind diri sendiri amik sayur je... yang kat tempat jual nasik campur!! hokey tanam dalam pale otak tu ye cik...!!

dulu aku ade masalah nak control tempting n craving aku bila kat umah.. aku perasan kalo aku amik karbo, berat aku mmg maintain je kalo turun pun takat 300gram.. xpun pe lagi naik laaa!! bygkan la.. kalo mkn biskut cream cracker or yang manis2, konon aku set dalam mind amik 3 keping.. dats da max.. but lastly i end it up to 6 keping wooo.. dabel punya portion... dats y aku stop mkn biskut skrg ni.. biskut kat umah tuh aku sorok dari pandangan mata aku.. lagi satu masa cuti aku suka sgt duk meratah nestum ngan kacang.. arghhh.. huduh tol.. sbb kalo mcm ni alamatnya.. kembong la aku balik!! even famili aku specially utih advice even aku mkn mcm tuh x sempat gemok sbb bukan byk pun takat secawan bukan sejug.. tp aku rase aku x leh biar nafsu makan tu mcm dulu... kne basuh otak ni.. sebab tuh aku rajin berpuasa.. cuma bila puasa lak.. water yang aku consume amatla ckit.. bila malam aku rase nak pitam... time senam pulak terpaksa di short kan... bila amik bnda manis.. rase x leh stop.. tapi skrg makin teratur la kawalannya.. n ayor pun aku consume byk2 heheheh cuma kat kelantan hari tuh aku x leh kwl.. ekekek kueh byk sedap2... pe lagi sesi cekik mencekik laaaa...

weekend lak.. mmg time jenjalan je.. pastuh msti tgk wyg hahaha... ngan zombieland, sherlock holmes, avatar, merantau warrior, adnan sempit, legion.. oke la kan duduk pun leh bakar kalori pe.. x masuk jnjlan lagi... hari selasa hari tuh aku cek ym akak tmpt keje lama tgglkan mesej.. 'amboi jln x pndang org ye kat alamanda.. sombong..' erkk mmg la aku nmpk dia.. huhuhu tgh date la katakan so jadi la mcm filem jangan tegur (poyo je kan..) tgk dia on9 aku pun balas la.. ayat tipikal.. 'x perasan la kak' bohong sunat.. :p dah tu dia bising lagik nape skrg aku dok offline je.. alasan tipikal org melayu.. 'sy bz kak'.. mmg pun bz.. wat pe aku nak online pun time tgh keje2 menambun.. sah2 nak ajak aku bergosip hahahah ... even kalo aku on pun aku letak invisible.. kecuali pada id 'awak' je yang menunjukkan aku online.. mmg gatal ko skrg ye nyaaahhhh.. lalalalala...
aku skrg nk cari kedai jahit.. yang besh.. nak tmpah baju... kalo x dah lama aku tempah kat kak nor akak ipar aku tuh.. tp mesin jahit dia lak rosak.. uwaaaaa.... sedih sedih.. tp hepi gak.. sbb aku dah aim satu kedai ni macam canthek je.. ekekekek nnt nak tnya la leh x dia jahit baju idaman aku.. baju pe aku wat hahaha kebaya... nak jadi nenek kebaya.. huduh lagi perangai..

aku suka minum kopi tanpa gula.. sebelom ni nescafe.. tp kekdg aku fening la.. so aku stop huhuhu cuma skrg ketagihan aku minum kopi xde gula ni amat ketara hahahah.. sekali sehari mesti minum.. sedap la kopi xde gula... pahit2 lagi sedap.. (tekak ulor tul aku ni) cuma hari tuh 'awak' minum ckit kopi xde gula tuh.. hahahaha.. muka ketat sian aku tgk.. x tertelan la tu.. lawak mmg aku nak gelak.. mcm budak tecik makan ubat... aku dptkan info psl kopi tnpa gula k... tu diaaaa... byk khasiat..!! aku copy paste dr blog indonesia.. edit bahasa ntuk mudah faham...

"Kopi kosong tanpa gula dalam kuantiti sederhana dapat menurunkan risiko kanser, sirosis hati, parkinson, mencegah dan mengurangi risiko terkena batu karang dan diabetis. Bahkan antioksidanya mampu melawan kanser 3-4 kali lebih banyak dari teh hijau! Menarik bukan? Selain tidak memiliki lemak dan kolesterol, juga tidak mengandung karbohidrat, kalori dan sodium. Yang terkandung dari secangkir kopi adalah riboflavin, niasin, folat, potasion, magnesium dan masih banyak lagi"

Benar-benar minuman untuk jaga pemakanan yang sejati bukan.. (skematik tol ayat) tp ye la ikot selera org bukan suma suka bnda pahit2 ni... lupe lak.. 31hb jan hr tuh birthday uda.. heppi birthday yang ke 25.. dah tua.. (eceh aku pun sama 25 thn gak thn ni).. dia x demand pe.. mintak kek cekelat sebiji je.. hailaaa.. sebiji kek dia sorg.. pastuh dia pun kuar ngan kwn2 siap menipu aku smpi aku takot laaa.. hahahah.. aduih byk tol bebelan aku hr ni.. nak stop la dulu.. next time update lagik... eh eh tapi aku nak cite lagik sementara x bz ni kan.. akak aku ckp najmil makin comel.. nak najmil... nak najmil... windu la sama budak2 tecik... wan, abby, uni, akim, eeya, amsyar n najmil... xpe la nnt kite jumpe ye.. wat reunion (kalo adnan sempit ayat dia lain ckit.. ssh aku nak sebut..) ngan cikma korg ni yeee...

memandangkan skrg dah masuk bulan FEB aku upload la pic aku yang menunjukkan perbezaan body dulu dan skrg.. sungguh x percaya.. ish ish.. leh buat kebaya x skrg ni (aku nak jugak kebaya!!! x kire!!) xpela yang penting skrg aku nekad ntuk namo namo jadi mcm dulu.. malah jaga pemakanan aku skrg adalah ntuk lebih sehat... tp tgk la gambo dulu.. tgn besar.. cincin yang aku pakai tuh cincin hadiah arwah bapak aku bagi masa hari jadi aku yang ke-12.. ketat kan.. tgk rantai tgn tu pun ketat.. skrg cincin tuh dah x leh pakai longgar sgt.. x bercincin dah jari jemari aku ni.. rantai tgn mmg longgar habis.. rantai leher dulu pun sontot je.. sbb leher bagak.. sekarang chantek2 je loket love terletak hahaha berjaya..!! berjaya ntuk kurus.. (eh eh bukan kurus.. berjaya kecik ckit) lemak terbojol sana-sini... kalah lagu siti situ sana sini.. n yg latest baju biru (ekekek gaya perempuan kampung ye.. mmg stail aku mcm tuh.. berkain batik.. baju tu standard shirt aku pakai dulu... gaya serabai aku..!!)bahu skrang pun dah nampak tegak.. dulu jatuh jeee :(
pastuh pic aku ms kat melaka.. ish lemak situ sana sini.. ekekek yang baju hitam tu... gambar awal bulan 1 hari tuh.. kurang lemak.. (padahal kaber sbb pki baju hitam..!!)

oke la last ni pic aku yang comel lote... isk isk makin comel lak aku tgk.. anak sapa ni.. hahahahah nak muntah di persilakan.... uuuuwwwwweeeeeekkkkkk.....

lagi satu aku suka plak pada lagu ni.. suma pasal uda.. duk dgr last2 aku tgk lirik dia so so sweet k... hahahah.. padahal aku bukan suka pun group ni.. pe pun nikmati la.. kalo nak cari n donlod sendiri.. aku bagi lirik dalam bahasa korea ntuh memudahkan korg karaoke... lirik translation lak ntuk korg perasan sendiri macam aku.. kah kah kah..!!

GEE-SNSD @ GIRL'S GENERATION

Aha! Listen Boy My First Love Story

My Angel and My Girls

My sunshine

Oh! Oh! let's go!

Neomu neomu meotjyeo nooni nooni booshuh

Soomeul moht shigettsuh ddeuleeneun gul

Gee gee gee gee baby baby baby

Gee gee gee gee baby baby baby

O neomu bukkeureoweo chyeodabol su eopseo

Sarange ppajyeotseo soojoobeun geol

Gee gee gee gee baby baby baby

Gee gee gee gee baby baby baby

Eotteoge hajyo (eotteokhajyo) ddeuleeneun maeum (ddeuleeneun maeum)

(Dugeun dugeun dugeun dugeun) dugeundugeun georyeo bamen jamdo mot eerujyo

Naneun naneun babongabwayo

Geudae geudae bakke moleuneun babo

Geulaeyo geudael boneun nan

Neomu banjjak banjjak nooni booshuh no no no no no

Neomu kkamjjak kkamjjak nollan naneun oh oh oh oh oh

Neomu jjarit jjarit momi ddeullyuh gee gee gee gee gee

O juhjeun nunbit (oh yeah~)

oh joeun hyanggee (oh yeah yeah yeah~)

O neomu neomu yeppeo mami neomu yeppeo

Cheot nune banhaetseo kkok jjipeun gul

Gee gee gee gee baby baby baby

Gee gee gee gee baby baby baby

Neomuna ddewguhwuh manjil suga eopseo

Sarange tabeoryeo hookkeunhan geol

Gee gee gee gee baby baby baby

Gee gee gee gee baby baby baby

Eojjeomyeon joa (eojjeomyeon joayo)

Soojoobeun naneun (soojoobeun naneunyo)

(Molla molla molla molla) mollahamyeo maeil geudaeman geurijyo

Chinhan chingudeureun malhajyo

Jeongmal neoneun jeongmal motmalryeo babo

Hajiman geudael boneun nan

Neomu banjjak banjjak nooni booshuh no no no no no

Neomu kkamjjak kkamjjak nollan naneun oh oh oh oh oh

Neomu jjarit jjarit momi ddeullyuh gee gee gee gee gee

O juhjeun nunbit (oh yeah~) oh joeun hyanggee (oh yeah yeah yeah~)

Maldo mothaet geol

Neomu bukkeureoweo haneun nan

Yongiga eopneun geolkka

Eotteokhaeya joeun geolkka

Dugeun dogeun mam jorimyeo barabogo itneun nan (ya~)

Neomu banjjak banjjak nooni booshuh no no no no no

Neomu kkamjjak kkamjjak nollan naneun oh oh oh oh oh

Neomu jjarit jjarit momi ddeullyuh gee gee gee gee gee

O juhjeun nunbit (oh yeah~)

oh joeun hyanggee (oh yeah yeah yeah~)

Neomu banjjak banjjak nooni booshuh no no no no no

Neomu kkamjjak kkamjjak nollan naneun oh oh oh oh oh

Neomu jjarit jjarit momi ddeullyuh gee gee gee gee gee

O juhjeun nunbit (oh yeah~)

oh joeun hyanggee (oh yeah yeah yeah~)

TRANSLATION (**WINK**WINK**)

Aha! Listen Boy My First Love Story

My Angel and My Girls

My sunshine

Oh! Oh! let's go!

You're so so handsome

My eyes my eyes are blinded

I can't breathe because I'm trembling

Gee gee gee gee baby baby baby

Gee gee gee gee baby baby baby

Oh I feel so embarrassed

I can't look at you

I feel shy because I've fallen in love

Gee gee gee gee baby baby baby

Gee gee gee gee baby baby baby

What should I do? (What should I do~)

About my trembling heart (My trembling heart)

(Thump thump thump thump) My heart kept thumping

So I couldn't fall asleep at night

I guess I guess I'm a fool

A fool that knows you, only you

Yes, as I look at you~~So bright so bright

My eyes are blinded no no no no no

So surprised surprised I'm shocked oh oh oh oh oh

So tingly tingly my body is trembling gee gee gee gee gee

Oh glittering eyes (oh yeah~)

Oh sweet aroma (oh yeah yeah yeah~)

Oh so so pretty

Your heart is so pretty

I was captured from first glance, caught so closely

Gee gee gee gee baby baby baby

Gee gee gee gee baby baby baby

I can't touch it because it's so hot

I'm engulfed by love's fire completely

Gee gee gee gee baby baby baby

Gee gee gee gee baby baby baby

What should I do (What should I do) because I'm so shy(No no no no no)

I don't know why but every day I long for only you

My close friends tell me

That I'm really a helpless fool

But as I look at you~~So bright so bright

My eyes are blinded no no no no no

So surprised surprised

I'm shocked oh oh oh oh oh

So tingly tingly my body is trembling gee gee gee gee gee

Oh your glittering eyes (oh yeah~)

Oh this sweet aroma (oh yeah yeah yeah~)

I can't even say anything

I'm too embarrassed

Do I not have any courage?

What would be the right thing to do?

Thump thump my heart is anxious as I'm looking at you

So bright so bright My eyes are blinded no no no no no

So surprised surprised I'm shocked oh oh oh oh oh

So tingly tingly my body is trembling gee gee gee gee gee

Oh your glittering eyes (oh yeah~)

Oh this sweet aroma (oh yeah yeah yeah~)

So bright so bright

My eyes are blinded no no no no no

So surprised surprised I'm shocked oh oh oh oh oh

So tingly tingly my body is trembling gee gee gee gee gee

Oh your glittering eyes (oh yeah~)

Oh this sweet aroma (oh yeah yeah yeah~)

TATA TITI TUTU!!~~

Wednesday, January 20, 2010

hePpY NeWs..!! (MUHAMMAD NAJMIL HAQIM)

assalammualaikumwarahmatullahiwabarakatuh ;]

lamanya x update blog.. heheh xde pe nak di citer pun... plus malas.. so hari ni semangat tu kobar-kobar lak...

2 minggu gak ye aku x hapdet..
meh kite cite cite pe yang jadi sepanjang 2 minggu.. pertama... akak aku dah selamat melahirkan bayi lelaki yakni anak sulung nyaaa..

alhamdullillah.. MUHAMMAD NAJMIL HAQIM BIN MUHAMAD FAKHRUDDIN, berat 3.25 kg.. lengkap sudah famili akak aku... NAJMIL lahir pada 9 Jan 2010...

elok la akak aku bulan 12.. hubby dia bulan 2.. anak tgh2 bulan 1... malam 8hb tu akak aku mesej aku... cik ma.. then aku pun usik laaa.. nape nak bersalin ke?? dia marah aku.. sambil tu kitorg cont mesej... tetiba dia senyap x bls.. so aku pun mls la kacau diaaa.. upenya.. dia dah rasa nak bersalin dh nk kne bw g hospital... dekat Hospital Pasir Mas... dia still x leh bersalin... dlm kul 6 lebih 9 hb tu abg din tel bagitau kne bawa kat Hosp Raja Perempuan Zainab 2 kat KB.. uishh risau lak aku... rupenya.. budak NAJMIL tu nak jadi budak KB... kat sana alhamdullillah.. semua selamat.. NAJMIL dilahirkan pada 7.47 malam..

WELKAM TO THE WORLD BOY!!!
hepi hepi.. tambah lagi anak buah aku...
10hb lak mcm biasa mengulor.. lalalalala... g kenduri kahwen.. dekat PANDAN INDAH... sama siapa??.. sama 'awak'.. pusing2 jumpa jugak ahahahah.. masa tuh aku mkn nasi woooo setelah lebih 6 bulan x mkn.. ekekek x byk pun.. dlm sesudu.. lebih nya aku amik acar buah... n mcm biasa la aku pemalu n merah muka jugak!!! argggghhhhhhh.. jadi hulk pas ni.. xde merah muka terus hijo...
malam sblm tuh aku wat kek... kek coklat moist wif choc topping... sbb aku ade kelentong ckp aku nak belajar wat kek.. n 'awak' nak rase la... so 'awak' tanya jadi x kek aku tuh.. punya la supportive bila aku ckp x jadi... suruh aku usaha lagi.. tp aku ckp xde mood dah nk belajar.. mcm2 'awak' pujuk aku.. siap bagi offer ntuk aku belajar lagi.. eheheheh segan la aku... tp padahal aku dh gelak2... sbb aku tgh bakar kek sebiji... ntuk dia aku wat second round... tuh je la sy leh wat.. x taw la sedap ke x... kalo x sedap bagitaw... leh saya perbaiki lagi (sambil tu kne fire..!!)
ahahahha balik kenduri sebab ptg msih muda... kitorg g IOI tgk wayang.. MERANTAU WARRIOR.. not bad for an indonesian movie.. cuma hero lak kojol.. punya dahsat la bersilat kojol jua akhirnya... adeih... nak balik sempat la jugak dia makan sepotong kek tuh... malu la plak... hahaha sedap ke.. jaga hati sy yeee... n uda lak nk jumpe... borak2 ngan dia... JELES k... hahahha.. amat JELES sbb rase terpinggir bila diorg borak topik yang aku x paham.. superbike... dekat kul 11 baru gerak balik... tp masa hantar aku balik 'awak' ckp sori sebab byk borak ngan uda... errrkkkk kesima... hahahahaha... pasni mesti 'awak' taw aku kesima masa tuh... **wink**wink** dat day was happiest moment ngan dia.. hepi ngan diaaa... seriously.. so so hepi..!!

souvenir daripada kenduri kawen.. chantek kan?

kek coklat hehehe...

ermmm minggu baru tuh along bagitaw nak g kelantan lawat utih n najmil.. ish.. sedih lak.. ektiviti hujung minggu aku akan beza... uwaaa.... mmg rse sedih laaaa... wa ta taw kenapa... tp x pe laaaa... ujian tuh ahahahah.. nsib 'awak' keje hari ahad tuh...

13hb utih bagitau NAJMIL kne admit dalam wad.. sbb demam kuning.. alamak risau nya... tp alhamdullillah.. 16 hb discharge.. well 17 hb.. KELANTAN here i come... ahahaha.. aku, mak, along n alang... nk g jumpe NAJMIL.. amik cuti la 2 hari tuh... n sepanjang even sebelom tu diet aku so so x bley blah... ahahahah.. mkn mkn mkn.. kuih kuih manis... besekot.. dushhhhh... x mkn nasi tp benda lain aku mkn... finally berat aku naek la ckit... uwaaaaaaa.... restart induction... now.... get set go...

NAJMIL is so CHOMEL.. amat2 CHOMEL k... suka... suka... mcm nak wat tuh jadi anak aku... SORRY k NAJMIL sayang.. cik ma belikan barang x byk.... kitorg gerak dari puchong dlm kul 8 pagi... sampai dalam kul 4 lebih.. nasib mak kuat.. bersemangat tul mak nak jumpe cucu baru tuh... sampai je.. aku terus cari najmil... perghhhh... mcm aku gak comel nyeeee.. perasan..!!

hokey.. ni aku upload gambar NAJMIL byk2..

TADAAAAA.....

MUHAMAD FAKHRUDDIN BIN AWANG + RUKIAH BINTI NOH = MUHAMMAD NAJMIL HAQIM (Cit.. siap wat equation lagik cikma ko ni... hahhaha) SO ADORABLE N CUTE KAN????

aku lebih senang duk ngan utih je tolong jaga najmil.. sbb yang lain kuar jenjln g umah sedara mara abg din.. hehehe pe lagi gosip gurl laaaa... lama x borak mcm ni ngan utih... mcm2 aku cite.. byk nasihat la aku dpt ahahaha... windu sgt.. kalo leh nak borak2 ngan dia mcm tuh hari2... (T_T) utih banyak tanya soklan cepu mas.. tersipu-sipu la aku mnjawabnya.. ahahahahhahaha... n sebenarnya sepanjang kat sana 'awak' menjadi topik.. dush bocor sudey rahsiaaa... along pun dah taw... dussshh lagi jenuh aku tukar topik perbualan... (mesti panas kan montot 'awak')... tp mmg aku miss 'awak'... n skrg aku byk kesima sama 'awak' dan ayat2 nya.. tolong.. tolong...

finale, bila nak balik.. 19hb hati aku sayu.. nangeh2 la gak... adeihh taip ni pun aku leh nangeh... miss them already maaaa... xpe la next time kite jumpe lagi... thanks yang x terhingga pada kak anie.. n kak ros... kuih sedap laaa... n famili abg din sebab jaga utih dengan begitu baik sekali... kitorg gerak dalam kul 9.30 pg... alhamdullillah sampai dalam kul 4 lebih... hhehe.. lepas kol utih bgtaw dh sampai.. terus mesej 'awak'... terus rase dekat ahahahhaha.. merenyam, gatal sungguh.. ekekekek.. balik kemas umah.. basuh baju.. tdo kejap.. ahahah flat terus.. sian 'awak' x tido tggu aku mesej ngan dia (tul ke??).. stop wat saya kesima k!! (T_T)

ni plak pic aku nk kucing utih.. ehehehe byk nama kucing ni... baby la.. anak dara la... ada tompok hitam kat hidung comel laaaaa... nasib la aku kalo dh jumpe kucing.... mmg suke..

manja kucing ni ngan aku.. kalo dekat la mmg aku curi bwk balik... mau gaduh ngan c bobok!!

n pic aku ngan NAJMIL.. ada rupe aku x... ahahahah leh ckp anak aku gak ni.... aku suka dgr tune bila dia nangeh.. dia suka buat bunyi eh eh eh.. LOVE U SO MUCH NAJMIL!!! kalo leh mmg nak bawa dia balik cni...

sowie sayang, muka cikma terlebey enterprem... :))

kacau la cikma ni... orang nak tido laaaa...

comel yang amat sangat.. suka.. suka... sapa yang x suka kalo baby mcm ni ada depan mata.. pp dia moolat.. kalah pp aku kan.. kan...

(pandai najmil senyum) sungguh fotogenik kami berdua.. lalalalala...

TATA TITI TUTU!!~~

Wednesday, January 06, 2010

Lemak, marjerin, butter

malam td sambil mesej ngan 'awak' timbul soal butter n marjerin.. borak2 pasal kebaikan n keburukan 2 bnda tuh... so aku pun cari la info pasal bnda2 ni n paste kat blog aku.. aku dpt info tu dr www.pakarhowto.com... just 4 reminder.. actually dia seorg yang health concious... kirenya x takot la aku.. bukan pe... dia leh jaga gak pemakanan aku.. sbb aku nk nyusahkan dia skrg.. hahahah... tp aku plan nak wat kek coklat nnt... x pki butter or mrjerin... buat sume secara sehat... hope jadi la....
smlm aku chat ngan wena.. kwn lama msa belajar dulu... lama x borak.. ermmm.. dia kate bdn dia mcm kne pam.. n terkejut tgk aku mcm skrg... cuma aku kta aku nak berubah ke lifestyle yg lebih baek... bukan rekaan... betol maa....


meh kite cite psl lemak, marjerin n butter!!~~
  • Adakah kita betul2 faham tentang apa itu lemak?
  • Tahukah kita jenis-jenis lemak?
  • Betulkah lemak itu berbahaya?
  • Mengapa kita patut kurangkan memakan makanan yang berlemak?
  • Berikut ini dicatatkan beberapa perkara asas tentang lemak yang perlu kita tahu.
  • Lemak sumber kalori terbanyak.
  • Makanan banyak lemak dan minyak menyebabkan kegemukan.

  • Lemak dikaitkan dengan penyakit jantung koronari, kencing manis dan barah.
  • Hampir kesemua makanan harian kita banyak mengandungi lemak.
  • Makanan yang mengandungi lemak semulajadi adalah seperti: minyak, mentega, marjerin, minyak sapi, santan, krim.
  • Makanan yang mengandungi tambahan lemak/minyak adalah seperti kuih muih, karipap, roti canai, kek, cucur pisang, bingka, keropok, nasi goreng, nasi lemak, mee goreng, ayam goreng, ikan goreng, mayonis.
  • Ada beberapa jenis lemak dan semuanya tetap menggemukkan dan seterusnya boleh menjejaskan kesihatan.
  • Ada 2 jenis lemak yang asas dalam makanan iaitu :

LEMAK TEPU Menjadi beku dan keras dalam suhu sejuk (peti sejuk). Sumber utama hasil haiwan dan sebahagian tumbuhan seperti santan dan minyak kelapa sawit. Pengambilan yang berlebihan dikaitkan dengan bertambah paras kolestrol dan risiko penyakit jantung koronari.

LEMAK TIDAK TEPU Lembut atau cair walaupun dalam suhu sejuk. Sumber utama hasil tumbuhan dan terbahagi kepada 2 jenis:
Mono tidak tepu : minyak zaitun, canola
Poli tidak tepu : minyak jagung, soya, bunga matahari dan majerin lembut

* Bertukarlah kepada minyak jenis tidak tepu ini didalam masakan tetapi gunakan secara berpatutan, jangan berlebihan
  • Tips Untuk Memasak Makanan Kurang Lemak
  • Buangkan lemak sebelum memasak
  • Kurangkan minyak dan lemak semasa memasak
  • Buang lemak beku dari sup/masakan
  • Ubahsuai resipi:
    - Kurangkan atau elakkan membubuh santan/kerisik- Tambah sayruan/kekacang- Kurangan daging-
  • Gunakan herba / rempah untuk menambah rasa
  • Amalkan cara masakan seperti: Rebus, Kukus, Panggang, Ampap, Tumis, “Microwave”, “Pressure Cooker”
  • Kurangkan mentega, majerin dan mayonis dalam sandwic, digalakan membubuh hirisan timun, tomato dan salad.
  • Sedikit Nasihat
  • Bertukar kepada susu kurang lemak atau susu krim
  • Bertukar kepada snek yang lebih berkhasiat seperti buah segar, jagung rebus, roti paun
  • Bertukar menu daripada daging kepada ikan
  • Banyakkan makan salad dan ulam-ulaman
  • Bertukar kepada masakan rebus atau kukus

Tahukah anda rahsia perbezaan antara marjerin dan butter? Bacalah artikel ini hingga ke akhirnya, anda tentu tertarik!

Marjerin dan Butter, kedua-duanya mempunyai jumlah kalori yang sama. Butter sedikit tinggi kandungan lemak tepunya sebanyak 8 gram berbanding 5 gram pada marjerin. Dengan memakan marjerin boleh meningkatkan penyakit jantung pada wanita sebanyak 53% berbanding memakan jumlah sama butter, menurut Kajian Perubatan Harvard yang terbaru.

Memakan butter meningkatkan penyerapan banyak nutrien lain dalam makanan. Butter mempunyai banyak faedah nutrisi berbanding marjerin kerana ia adalah makanan tambah nilai!

Butter lebih enak berbanding marjerin dan ia boleh menaikkan rasa makanan lain. Butter sudah pun wujud selama berabad-abad sedangkan marjerin terhasil kurang dari 100 tahun.

Dan sekarang kita bercakap tentang marjerin. Ia sangat tinggi kandungan asid lemak Trans. Meningkatkan risiko penyakit jantung koronari sebanyak tiga kali ganda. Ia meningkatkan kolesterol total serta LDL (kolesterol berbahaya) dan menurunkan HDL (kolesterol bagus).

Marjerin menaikkan risiko penyakit barah sebanyak lima kali ganda. Ia mengurangkan jumlah susu badan. Ia juga merendahkan respons pertahanan tubuh serta keberkesanan insulin semula jadi badan.
Dan ini ialah fakta yang paling membimbangkan. Marjerin hanya kekurangan SATU MOLEKUL untuk menjadi PLASTIK. Fakta ini sahaja sudah cukup membuatkan saya mengelak dari memakan marjerin seumur hidup saya dan setiap barangan yang melalui proses hidrogenasi (ia bermakna hidrogen ditambah, mengubah struktur molekul bahan).

Anda boleh cuba melakukan ujikaji seperti dibawah ini:
Belilah satu mangkuk marjerin dan tinggalkan ia dalam garaj mahupun tempat teduh.Dalam masa dua hari anda akan dapati 2 perkara berikut:
Tiada lalat yang menghurung, tidak juga lalat buah akan menghampirinya (ia sepatutnya memberitahu sesuatu kepada anda)
Ianya tidak akan membusuk atau bertukar baunya kerana ia tiada nilai-nilai nutrisi; tidak akan ada apa yang tumbuh atasnya. Hatta satu mikroorganisma juga tidak akan membiak atasnya. Kenapa? Kerana ia sangat hampir kepada plastik. Mahukah anda meleburkan Tupperware dan menyapu ia ke atas roti anda?
Sebar2kanlah fakta ini supaya jumlah pesakit jantung & barah berkurang.

INFO TAMBAHAN

Definisi Margarine :A fatty solid butter substitute consisting of a blend of hydrogenated vegetable oils mixed with emulsifiers, vitamins, coloring matter, and other ingredients.

Definisi Butter :1. A fatty solid butter substitute consisting of a blend of hydrogenated vegetable oils mixed with emulsifiers, vitamins, coloring matter, and other ingredients.2. Any of various substances similar to butter, especially:. a. A spread made from fruit, nuts, or other foods: apple butter. b. A vegetable fat having a nearly solid consistency at ordinary temperatures

so wat la pilihan yang bijak!!

TATA TITI TUTU!!

Monday, January 04, 2010

WeeKeNd Je aDa XTVT!!! lalalala...

letihnya keje pagi ni tu pun td aku lewat 15 min masuk ofis sbb hari ujan... sesuka aku je..... banyak keje lak hr ni aku kene kejar... dr pagi sampai la ni.. baru la dapat rest.. tu pun x kuar time lunch sbb aku berpuasa... duk lepak ofis je laaa...n wat sume keje yang nk kene disetelkan tuh... nk kira gaji.. claim.. budak prektikal punya dokumen.. dokumen pekerja yang eksiden.. payment supplier laaa... payment dr um la... quotation lagik... bil2 ofis.. waduhh.. mmg aku rase nak muntah jap td...!!! petang ni mmg pale aku pening ckit... naseb la pas rest jap hilang la gak pusing2 pale aku tuh.. kalo pening gak td mmg aku buka je.. sbb mlm td aku kurang minum air.. jaga pg td kul 4 lebih minum seteguk air je.. sbb nk hilangkan perit tekak pg2 buta... dh x leh sambung tido.. payah tul aku ni.. ingat nak hibernate lelama...

dalam minggu lepas aku punya conclude ialah berat aku still dalam range 57kg laaaa... statik x turun... sbb aku mkn besekot lagi.. uishhh kata nak STOP.. x bleyyy laaaa... haih bila la nk jd bwh 55kg ni.. lembab tul penurunan berat aku..!! mencik.. mencik... lagi pe yeee.. lupa lak nak wish 'SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2010' teruknya aku.. AWAL MUHARRAM hari tuh aku x wish pun.. SELAMAT MENYAMBUT AWAL MUHARRAM walopun dh lepas 18 Dec 2009 hari tuh... (**dengan rase bersalah skali..!!)

pe azam?? hope tercapai laaaa... mcm aku punya azam.. thn 2009... mmg nk buang lemak2 degil n isi2 lebey ni... tp cam biasa laaa.. awl je semangat pastu hadoi.. tp dh tengah tahun baru nekad.. n dat's it.. alhamdullillah berjaya..!!! ngeeeee... hepi skali...!! thn 2010.. azam aku nak menten kan pe yang aku ade skrng ni.. hihihi.. kalo ikot azam aku byk.. hahaha.. mcm biasa la stok katun2 punya azam :))

weekend ni aku x jog.. uwaaaa... sume salah uda.. jnji nak main badminton masa 1 hb hr tuh.. tup... tup.. dia lik kul 4.30 pagi... mmg flat la jwbnyaaa... nak g sesorg mak mcm biasa la x kasik!! time cuti biasa laaaa... aku duk umah.. mengemas umah kasi kuar peloh... kire workout jugak kan... tp aku kne masak sbb alang nak mkn nasi lemak ngan sambal sotong kering.. (** terliur aku tgk sambal tuh.. hehehe rse la ckit wat pas kempunan) cuma nasik lemak yang sedap tu je aku x mkn.. pagi thn baru aku mkn timun n telor... x lupe inche besekot yang sedap.. huhuhu.. tp kan.. tp kan.. hari ahad mmg ade ektiviti baru ekekekekek... jom jalan jalan :))

hehehe.. setelah 2 minggu nak tgk AVATAR akhirnya semalam dpt gak tgk... yela mula2 dulu IOI dh agak penuh.. next week nya kat ALAMANDA pun agak penuh.. baru semalam ok laaaa tu pun ala2 ramai org dah kat TGV 1UTAMA.. tp khusyuk la aku tgk.. x sekhusyuk masa kat ALAMANDA hahaha...

akhirnya.. setelah ditelan masa dan ketika... berdasarkan prev post, 'awak' itu sudah membacanya... mmg aku nak hempok je dia sbb dia duk usik aku hahaha.. dia cari time nk cite psl post aku tuh.. dia xnk ckp time dlm kete.. time tgh jln2.. takot aku pukul dia tp time tgh mkn.. erkkk.. pandai cr time yeeeee... tp mmg la.. dia kene gak la cepok ngan aku.. taw aku wat kuat2.... n guess wat.. punya lama la aku x mkn fast food... akhirnya semalam aku mkn woooo.. nasib PIZZA JAHAT ahahaha.. kalo MEKDI ke. KEPSI ke... BEGER RAJE kee... aku lebih rela x mkn.. tu pun kitorg eh eh dia order yang kecik.. sbb aku ckp aku nk mkn se'slice' je... hehehe selebeynya masuk perot dia laaaa... kasik bumcit ckit :P mcm biasa la.. kami habiskan masa ala2 kanak2 ribena gelak2... gelak2.. gelak2.. gelak2 jee.. jln2 survey kasut yang dia nk cr.. survey roy mustang hahah (ermmm cite tu x pemes amos ke???)... survey buku2 yang menarik minat.. health issue magazine.. twilight (kes robert pattinson la ni).. novel2 (*wink*wink*).. buku masakan.. resepi cupcakes.. ekekeke... sesat2...


then masa dia hntr aku balik aku temankan dia mkn kat medan selera kwsan apartment aku.. lapar rupenya dia hihihi shiannya... habis la nasik grg ikan masin tuh.. bagus2 xde membazir... masa mkn ade ektiviti sampingan hahaha.. 'dik jgn la gelak malu akak...' (kami je paham...) mcm biasa la... it flow n ends smoothly... nnt jumpe lagi yeeee.. hahahahahahhaahaha...

*PELAJARAN & AYAT BARU*
1. malu-malu lombu ( aku dah lama guna frasa tuh..)
2. genk kotak ada merata-rata
3. katak pisang / org hijau / c hijau
4. cepok-cepok amalan mulia
5. cucukan maut leh wat anda terkujat...
last but not least, baru aku taw
6. CUPCAKES GUNA MAURIPAN (ahahahahahahahhahahaha...!!)
TATA TITI TUTU!!~~

WELCOME!!~~


Blog yang baru nak bertatih ni!!~~ Aiming for this blog is to remind me have a healthty lifestyle... hope to reach my goal 48kg!! (if i'm able to do it) hahah!!!~~ it also a place to express how i feel.. there is sweet and sour in life!!~~