Monday, December 21, 2009

3R

ayat 3R.. ermmm.. bermaksud RESPECT, RILEKS n RESPONS.. sah la aku tiru ayat kat tv tuh... no idea maaa.. terlintas ayat tuh jeee... pe yang aku nak respect? pe yang wat aku rileks? pe yang wat aku respons?
last week cuti 3 hari.. best.. sbb aku g jog 2 hari.. ahad jumping jack beratus kali la gak aku wat... tp hr sabtu tuh pun aku amik cuti sbb syikin kawen.. uwaaa.. dah kawen pun diaaa... dah la baya aku.. so pada hari pernikahan dan hari persandingan aku di asak soklan2 cepu mas yang xde emas ntuk aku jual membolehkan aku menjadi kayaaaaa.... kah kah kah.. naik terkucil aku menjawabnya.. bengang jugak aku nk jwb.. sbb diorg ckp dh kuros ni nk kawen la tuh.. tp entry ni xde pic x edit lagi.. sok aku masukkan k! hntarannya 15 berbalas 17.. byknyeeee.. aku pun melawak laaa.. aku nak wat 25 berbalas 27.. ekekekek.. dah sepupu aku kecoh!! malu aku.. hampeh tol.. lagi satu ada suara sumbang yg kecoh ckp aku x mkn dh mcm org sakit pastuh leh la asyik main msj smpi ke pagi.. adeihhhhh... 'org itu' siap ckp ms aku gemok dia x risau, bila aku dah mcm ni dia jd risau lak!! adeihhh lagi aku!!! sudah2 la ckp aku mcm org sakit.. dh mcm mendoakan aku lak... tu yang aku ckp seolah-olah aku sorg lawyer.. bila aku dgr ayat tuh.. mendefendkan diri aku... aku nk wat pasukan sorak aku sendirik la.. yang sah2 akan menyokong aku.. ahahahahha.. ade ke yang nk jd penyokong aku nih ...
tp aku nk cerita keseronokan aku yang aku rase just so-so kat kenduri tuh.. kenapa aku kata mcm tuh.. aku hepi jumpe sedara mara aku.. sepupu aku yang gyler2 walopun tahap mak org dh tuh.. ms kecik2 pk gak mcmne la org2 dh besor ni lh borak2... ade je topik... n skrg aku dh merasa.. aku leh cope ngan mereka2 ini.. yang pasti faktornya sbb aku dah tua.. uwaaaaa... lagi satu sbb aku dah berjaya mengecik!!! hahahahaha.. sungguh riak ptt kne flying kick!! side famili pengantin pompuan sume terkujat tgk aku.. org ingat aku ni kwn uda sbb dr dulu mn ade uda ada la c ema... hari tu plak uda ade ema x de... ya ya ema dh lain k!!! pes pes masuk umah makcik aku sepupu aku menjerit eee kak ema lain nya.. detailnya aku cite.. xpe nk story mori gak!! then dtg makcik aku jerit lagi.. arghhh tetapi aku sadis bila pak itam x kenal aku.. sedihnyaaaa.. sbb last aku jumpe time raya hr tuh.. suma last aku jumpe mmg time tuh pun.. lepas raya aku hibernate dr org sekeliling... nak cite nih bila aku salam dia leh tekedu.. bila aku g kat uda.. aku pndg dia sbb dia berdiri pndg aku pelik... br dia taw tu aku! dia ckp ko ke ema.. pak itam pk anak siapa la yang salam aku ni ish ish.. tp dia respect aku leh jadi mcm ni! kuang kuang kuang!! dia cukup puji aku.. puji je.. bagi la hadiah ke.. n dia suruh aku menten.. mmg la aku nk menten hahahahah x kembang semangkok ye aku ngan puji-pujian itu... nampaknya selain pengantin yang jd perhatian, aku pun jd perhatian.. kah kah kah... tu belom aku yang naik pelamin tuh..
bukan pe aku ckp mcm tuh sbb ada sepupu yang dtg jumpe alang aku terus tnya betul ke aku dah kurus.. mcm ada link lak yang spread kan news tuh hahahaha.. lawak pun ada.. malu pun ada.. siyes.. taw aku x g knduri tuh! (aku berlakon je!!) bila jumpe aku depan2 sume tnya rohsia.. erkkk.. kalo ckp pelan xpe gak.. sah2 org dengor.. mesti dlm hati oooo budak ni dulu gemok mcm blue hyppo! x pun mcm anak gajah!!
aku berjaya menahan godaan makan pada hari pernikahan n persandingan.. sbb aku xde feel la tgk makanan tuh.. mmg la sedap tp perot aku kenyang ngan biskot yang aku bwk sbg bekalan di hari tua.. ahahaha.. (g kenduri bw bekal biskot hi-fibre lak tuh ngan 'sky juice' hahahah...)
lagi pe yeee.. aku siap suapkan Thirah makan masa hr nikah tuh.. kaber line jugak tuh sbb sume bising suruh aku mkn.. konon2 mkn sekali laaaa... tp aku geram ngan ABBY x habeh2 suruh aku makan ms kenduri tuh.. duk ckp cikma.. makan la sedap ni... arghhh mmg geram... nsib perot aku kenyang.. kalo x mmg bergetar jiwa aku!!!
last but not least tahniah ye syikin n syed!! sebelom aku balik hr tuh.. org sbuk pas ni turn aku la.. kah kah kah.. ayat abg noryn kat uda antara korg sape dulu.. uda ckp aku.. aku ckp uda.. abg noryn leh ckp adek ko boleh tahan gak kan.. ini mesti kes ade sore sumbang!! lawak asbestos!! tp kalo org doakan aku mn taw kan?? gatalnya aku! n aku dpt nasihat dr mak usu yakni mak pengantin perempuan alias adik mak aku.. yang mengatakan bahawasanya.. x yah la kurus lagi dh ok mcm ni... aku pun mengiyakan laaaa... tp dlm hati.. eeeee kene kurus ckit je lagi ni mak usu!!! so aku nk isytiharkan berat aku 56.5kg!! alhamdullillah maken lama maken turun.. hope leh turun lagi.. aku tetap nk capaikan pe yang aku kehendaki.. sok aku upload gambor timbang aku tuh!!
stop.. pasal cite kenduri pasal aku.. aku nk cite psl 3R lak.. tajuk post aku... kenapa ayat mcm tuh.. aku pun x tawwwwww... (mcm lagu wings lak!) mcm ni la smlm hari ahad aku mngulor.. tpat ke frasa tuh.. ok la kot.. cite melibatkan pertmbungan 2 team ala2 team MESIA ngan team VIETNAM cuma pertmbungan ini x melibatkan apa2 pingat n pertmbungan bermula bukan dlm gelanggang padang bola ke tp 2 team mengorak perjlnan dlm wayang hahah cite ZOMBIELAND n AVATAR.. bila 2 team brtemu.. terjadi laaaa.. satu situasi yang membuatkan aku RESPECT ngan org2 sekeliling aku.. then jadi satu suasana yang RILEKS akhirnya jadi RESPONS yang baik antara satu sama lain.. biar aku sorang yang paham.. ahahahah.. bila berdpan ngan situation genting tuh aku takot sebenanya, malu, n sume la becampur.. nak muntah pun ada, nangeh pun ada.. but truly, sori yang amat sgt kpada sesiapa yang paham for the unxpected incident during pestime punya meeting!!
TATA TITI TUTU

No comments:

Post a Comment

WELCOME!!~~


Blog yang baru nak bertatih ni!!~~ Aiming for this blog is to remind me have a healthty lifestyle... hope to reach my goal 48kg!! (if i'm able to do it) hahah!!!~~ it also a place to express how i feel.. there is sweet and sour in life!!~~