Monday, December 28, 2009

BiseKoT!! n 3 KaLi.... (aku merepek!)

pertama skali.. aku nk cite pasal hal aku revealed pic aku dolu2... ms post sblm ni.. malu lak.. sah sah ada makhluk allah yang gelak besar (sila mengaku okeyyyy..!!) tgk pic tuh... eeerrrrmmmm... errrmmm lagik.. mmg erm tol laaaa... kate je gelak ckit.. pdhl kalo leh guling2 mcm tenggiling.. mmg dh dibuat kot.. tol x hahahaha....
aku nk cite @ stori mori psl diet aku.. aku skrg menjadi sorg yang addict.. eceh mcm gempak lak ayat.. addict pada bisekot... (kalo mak aku baca- sedih dia) yela anak ngeja ntah hapa2.. hantar sek mcm ni lak jd nyee x reti ngeja bila dh tua.. padahal mse kecik2 elok jeeee waaaaaa... siap eja pki bahasa baku lagi...
selama 2 minggu ni aku lebih byk mkn bisekot je... tp aku cr yang trans-fat free la... tp kekdg aku bantai je... but plain bisekot la.. bukan yg krim2 ala-ala menggetar jiwa raga or full house wif choco..tuh zaman lama punya feveret... cream cracker munchy's sedap la.. tp hr tuh bergetar gak sbb ada muffin, atas nya terletak chomey coklet chip.. dah la aku ni hantu coklat.. punya lama aku lh tahan.. hr tuh lak mcm terngiang je kat tinge ni chip tu ckp kat aku.. mkn la aku.. aku sedap dah manis.. rupe ku lawa.. sedap.. sedap.. sedap... so aku 'terkutip' chocolate chip dia.. ter.. kutip 1....ter... kutip 2..... ter... kutip... 3 biji je... sbb ade 3 je.. kalo ade 30.. mau 30 aku kutip!! kesudahannya aku x mkn pepe sampai sayur yang aku beli mcm layu dah kot dlm peti ais tuh.. bila aku mkn bisekot.. aku rase lain.. sedap lak... angau overbroad kat bisekot... mungkin sbb aku dh lama x mkn bnda yang high in carbo.. hehehe lepas ni sila kurangkan bnda karbo.. sbb aku dah consume terlalu byk carbo dalam 1 hari ntuk tempoh yang agak lama.. kang x dapek target tuh.. ekekekek moh mkn sayur balik..n senaman aku mcm biasa la.. but not too strict.. sbb pe?? ada la problemo ckit hahahah... tp aku pastikan aku wat jumping jack laaaa... satu hari beratus kali.. lompat bintang ahahahaha.. aku suke melompat2... mcm nk capai bintang huhuhu... mmg bereffect.. alang kata peha aku nmpk kecik.. sbb masa uda belajar dulu... selain dia kontrol makan.. sblm kelas mula.. diorg kne jumping jack... 50x setiap pagi... n masa tuh.. badan dia fit n smart.. so aku pun memprektikkan la.. n agak berkesan fuyooooo.. pasni leh cari jeans saiz bwh 29... mcm muat je... ahahahaha... padahal dalam kes aku ni patutnya potong daging tuh ckit2 eekekekek (dh biol la tuh!!!) berat pun menten laaa.. 56-57kg.. statik sbb mkn besekot byk kot... adeih... yang wat aku pusing2 jumping2 iyalah aku tgk bdn aku beso laaaa.. dush dushhh.. mak kate aku pki baju besor.. nmpk la beso... ikot dia kate bahu aku terasa tulang dah hahahah yeke mami ku sayang... leh kite mkn sup tulangkan mami... tpkan mami xkn nk pki ketat kot hahahahahha.. ikut baju kecik tu kalo mami kasik pakai mmg la anakmu ini nmmpk kecik.. tp sah sah mami x bagi kuar rumah kan kan kan.. kne kuarantin la jwbnyaaaaa... SILA BERKURUNG SKARANG!! tu x cite lagi alang ngan uda.. x yah cite laaa.. ahahahhaa... sah sah adek diorg ni sengal jadiknya.... tp kan mcm sanggup je nk pki baju kecik sambil mengexposekan diri... hahahhaha... mau gempak malaya..


bisekot yang aku suka.. siap mmg simpan dlm henbag lagi!! (pasni STOP kjap!!) byk carbo dr inche2 bisekot ini... plain pun cukup getar jiwa aku!!

(gambor ehsan dr pak tenet laaa...)

fuhhhh.. 3 kali dalam seminggu.. sungguh lawak ermm lawak ke?? x lawak la.. kisah yang pnuh aksi gelak kot.. kalo leh wat novel mmg dah ade stori line... kalo wat klasifikasi kat tv 'U' la kan.. tp sesuai ntuk ditonton oleh unta dan ular... pemahaman aku dlm frasa 3 kali dalam seminggu tuh ibarat bersenam.. hahahahah betol pe.. kita di galakkan bersenam 3 kali seminggu... setiap sesi 30 minit.. cuma sesi aku 'bersenam' tuh lebih lama... ahahahahah.. n ibarat wat gencatan senjata bila nk brisk walking.. adeih aku nk merepek jap!! gencatan senjata dalam brisk walking bermkna aku jd slow motion.. leh plak aku jd slow dlm ketiga-tiga sesi tuh.. padahal kalo aku berjln.. ayat nana.. ko jln berdezup je mcm nk g perang... weiii na.. skrg yakni masa tuh aku slow laaa.. ahahahahah..
semalam... aku tgk sherlock holmes.. position aku cukup chantek centre of the universe tuh.. aim baek punyaaaaa.. tang skrin wayang.. kiri kanan belakang mmg aku x pandang laaaa.. depan ye la.. kalo x tgk pe kan... robert downey jr lak tuh.. ngan gaya bijaksana mengsolvekan kes.. sungguh terpikat ahahahaha.. 2-3 hari sblm tuh aku tgk cite TROPIC THUNDER lakonan dia gak.. smpi 2 kali lak tuh.. tu yg mcm berenthusiastic nk tgk sherlock holmes (nasib baik gak avatar dh penuh... hehehehehe!!) SILA DONLOD JIKA ANDA MAHU TONTON AVATAR..!! (sambil baca ini sambil anda kesat air mata.. melihat ayat ganas @ kijam nihhhh...!!)
tapi aku agak segan la.. bila org ssh payah ntuk aku.. ermmm.. yeke ssh pyh hahahhaha jahatnya ayat aku.. tp aku agak gyler2 la malu.. cuma x muntah jeeeee... ngan muka mcm asyik kne simbah ngan cat merah.. mmg dasar 'AHLONG' tol... aku ingat next time wat parut 'X' ala-ala kenshin himura.. cuma x bwk pedang je... sbb aku rse baik aku cepok je.. ala2 sherlock holmes bila fight.. baru nmpk aku ganas... ada insiden yang buat aku nk muntah sgt..!! bila aku ditunjuk SMS kalo syeikh muszaphar syukor ke best jugak walopun aku x minat dah!!.. ayat lain mesej laaaa.. mcm tersekat je anak tekak aku!! betol2 wat aku nak tercekik!!! amat sgt..!! smpi aku jerit kuat.. n terbrisk walking... nescaya itu org siap pndang... nasib baek aku x campak botol ayor.. hahahah so aku wat expleneshen..
well... bwh kesedaran biasa la tgh mamai... sila buang..!!! buang...!! buang..!!!
lagi satu.. adakah aku byk mulot.. mmg laaaa... hahahah.. sape yang kenal aku.. taw la aku mcm ne.. meaning byk ckp k.. mulot aku satu je.. bukannya aku ni mutant atau alien workshop! tp hakikat hakiki aku ckp byk ngan certain people k!! yang aku selesa... sbb aku jenis hepi.. aku x suka nk serabutkan kepala aku.. sbb tuh aku suka gelak!! cuma aku ngaku aku agak ingatan lalat.. ada org ckp ingatan ikan.. sbb tu ikan pusing situ je... erkkk.. jaws lak mcm ne?? kan dia pusing2 satu laut!! tpkan ikan sedap dimakan je.. high in protein huhuhuh... aku serba salah.. alkisahnya ada org bg penerangan ataupun pd aku sesi bercerita long long time ago.. dah lama... tp aku jenis x amik port.. pendek kata aku mmg wat derk.. pandang skrin guna mata.. tembus ke belakang pale... kalo dgr masuk telinga kiri kuar telinga kanan... padahal c tukang cite sungguh2 ghupenye.... bila berborak balik aku lost sah sah aku tnya balik n sah sah dia ckp bkn dia dh cite ke erkkkkk.... n d wat revision br aku ingat... ptt la otak aku pk sapa yg cite yeee.. nana ke cite.. uda ke?? aku tgk tv ke... rupenya salah aku sbb wat derk!!! n totally lost... apa yang aku ingat haaaaa... ya allah malu nya aku... msti nmpk aku ni LUMPY.. sedangkan 'opposite' aku sungguh detail skali.. ingat setiap pe yg aku cite.. tp aku HADOI TOL...
SORRY.. SORRY.. mcm lagu SUPER JUNIOR lak... tapi mmg maaf sgt2 ikhlas dari hati ni.. ala2 maaf zahir abatin.. aku x expect pun jadi mcm ni!!.. betol2 beyond expectation... dat's y i don't take it seriously for past few months! aku tol jujur lak sbb aku ckp aku jnis main2 n even aku ckp betol pun aku akan wat org rase aku main2 (paham ke ayat ni..) masa awl2!!!aku notice yg riak muka orang mcm berubah.. (aku je ke yg perasan ngan riak muka tuh..) hadoi wat confssion lak... cite psl hal dulu...bila tgk muka mcm changing season.. aku rase sah kecik hati ngan aku!! mau kne balik jln kaki gak nnt hahahahaha... kirenya awl2 aku realize org dh tunjuk jujur ngan aku... xde selindung udang ke ayam ke di balik bihun sup!! tapi aku so so lumpy maaa.. n jahat maaaa... sbb tuh otometik aku wat penerangan bahawasanya dulu2 aku mmg main2, n setiap pe yang aku wat ada sebabnya... bila sesi penerangan dah berakhir.. aku lega.. sbb tgk muka org yang dgr penjelesan tu x de la ketat sgt ahahahaha ..
aku care ngan org yang rapat ngan aku... terutamanya famili n sahabat baik aku.. aku jenis pilih kwn kot.. havoc2 aku pun biar havoc beradab... sbb tuh bila org lain baik ngan aku.. aku mmg akan baik ngan dia.. tp aku kona2 ckit laaaaa... nk biar org tuh tunjuk perangai yang betOl.. rupenya kona aku x jadi tuh yg betol... bukan palsu.. bukan plastik...
pepun trimas kpd mereka yg baik hati (yeke??) ekekekk sbb bg sokongan walopun bukan dari awl.. tp agak sungguh2 tp kan geram amat sgt sbb bersifat nk goda aku ngan famous amos la... rotiboy laaaa... sudahnya dia yang tempting ahahahahah.. padan muka.. sila bygkan disebelah meja wafer yg sedap tuh ngan 1 scoop of vanilla ice cream wif choc sauce... yum.. yum... n rotiboy 3 ketol hokeyyy.. hahahahah.. mmg mereciks jiwa... bukan aku... huhuhuhu... lagi satu trimas skali lagik even ms awl2 aku byk kelentong... aku ingat main2 je sebenornyaaa.. awlnya aku x mo la tunjuk diri aku betol.. yela weiii private n confidential... cuma makin lama tereaveal lak.. patut kaber line sebenornya aku ni... xpe laaaa.. mungkin aku rase selesa tu yang makin lama tertunjuk sapa aku.. waaaa.. tatau... bab2 nangeh ni aku kaber laaaa walopun mcm dh pyh je... yang lain pyh nak kaber kot..!! satu tgn aku dh tercepok.. dua aku kuat gelak.. tiga aku mudah kne simbah cat merah...
TATA TITI TUTU!!

1 comment:

WELCOME!!~~


Blog yang baru nak bertatih ni!!~~ Aiming for this blog is to remind me have a healthty lifestyle... hope to reach my goal 48kg!! (if i'm able to do it) hahah!!!~~ it also a place to express how i feel.. there is sweet and sour in life!!~~