Friday, September 04, 2009

BERDIET!!~~

kah.. kah.. kah.. ckup gatal ketiak aku mendengar ayat nun diatas!!~~
why?? why?? nande?? (cit berbahasa japang x jadi!!)
sebab aku mmg GEMUK!!~~ GEMUK yang mcm ne?? GEMUK tahap matadewa.. sayonara~~ uishh biar betik... betul cu nek x tipu..
aktualli.. berat aku... selepas akak aku kawen... capai la tahap yg sgguh cun yang amat sgt.. alkisahnya gatal sgt g timbang kat depan kedai buku tu.. lagipun waktu pagi org xde.. kang kalo ada org ssh lak dlm hti nnt berckp lak.. "si gemok ni dah taw gemok wat pe nk timbang lagi'' bukan rumah xde timbangtp bengong ckit la.. jarum lari-lari main baton lak jarum tu.....
kan lebih afdhal menimbang diri keseorangan d waktu ketiadaan manusia!alkisahnya.. msa aku timbang tu fuhhh terkujat den.. chantek je jarum tu kat angka 85..even 85 tu tahun aku lahir.. tp hakikat 85 depan aku tu...menunjukkan betapa beratnya badan aku!! berat aku 85kg..APA??? 85kg!! ish ish awk tu dah la pompuan...
cedih pun x guna.. dah tu berat aku.. 85kg... ermmm macam LOSER je!!~~
pastu aku amik keputusan nak berdiet..but diet x sehat.. aku keputusan nk jadi aneroxia kah kah kah (kononnya laaaa..)but i end it up to be a bulimic!!~~ wat da **** still unhealthy.. ngeeee... famili aku notice setiap kali lepas makan aku akan throw up balik.. caranya aku jolok anak tekak...
dalam beberapa thn lepas pun aku dah wat bnda ni... mmg kne marah... tp stubborn girl macam aku ni mana nak dengar cakap ( patut kne sula je aku ni!!) haaah.. tak sanggup...
berbalik pd story bulimic yang aku wat balik... teruk jugak aku ni dah ada lauk sodap2 flush lik dalam toilet... cik **** ****** bt *** anda mmg bodoh dan gila... sesungguhnya anda bersaudara ngan Syaitan kerana telah membazir.. YA ALLAH aku mmg hamba yang lalai dan leka....hampir sebulan la gak aku wat keje yang x pekdah tu... ermmm resultnya berat aku turun sampai 8 kg.. jd 77kg wooooo.. fuh dahsat (dlm hati aku laaaa...leh wat lagi) tp aku perasan something.. selera nak mkn jd bertmbh2 sbb aku pikiaq ada cara mudah jolok je laaaa.. GILER H1N1 tul..
lama aku beristaqamah.. x leh jd mcm ni... aku kne ubah diet plan aku.... aku amik keputusan search diet yang patut..n aku jumpa ATKINS DIET... aku wat diet tu... lebihkan protein... kurangkan carbs amik dalam 20g sehari... tp x mkn ns, roti, mee, bihun dan bnda seangkatan dgn nyaaaa.. sedih nyaaaa.. tp 10 hr berat aku jd 73kg hehehehehe.. berhasil.. tp dalam masa aku wat diet tu aku berpuasa.. cewah abg2 aku yang suka kutuk aku pun perasan aku dh kurus ckit.. leher dah nmpk tecik ckit laaaa... yeye besh!!~~
aku tekad ntuk teruskan diet ni next nya pada hr ke 17 aku timbang lagi.. dah xde angka 7 huhuhu.. jd 69.5kg biar betik... kah kah sesungguhnya dinda pun tarak percaya.... tp dat's da truth.. baju yg pernah aku pki zmn dedolu suma dah fit balik even dah longgar pun...
tp kaannnn sedih lagi aku ni... time syok2 berdiet.. aku timbang lagi berat maintain arggghhh rasa nak menyumpah menyeranah je.. ( sabo2 bulan pose cik *** ) tarik nafas dalam dalam.. lepaskan..pndek kata aku PLATEAU xde perubahan.. pe nak wat yerkkkkk... aku realize seshuatu.. huhuhu.. mcm ajai lak!! gelebeh dah aku punya lengan.. perut.. buwok siot!!~~ salah sendiri ko gedik nak berdiet tp pemalas nak mampoooosss xnk bersenam kan dah xde shape.. harap 69.5kg orang lain nmpk cantik tp ko huduh!!~~ cedih.. sgt cedih..
then msa keje aku yang byk ms terluang aku hbskan dengan menggodek internet cr la workout yang sesweiiii.. n dalam minggu ni aku addicted pada senaman/workout!!~~yeye je minah ni!! sampai abg aku kte dah mcm org gile dah aku ni!!!
satu malam aku akan bersenam dalam 30-45min.. cukup la pd peringkat super rookie mcm aku niiiii!!.. tp dlm 2 hr kebelakangan ni my ATKINS x jd.. ish bodoh aku bulimic balik muntahkan pe yg aku telan.. sbb aku ckup teringin nak mkn kerepek pisang n nasi ayam tu!! bantai laaaa.. aku kne tekad jdkan dia sbg IDOLA ku nmpk pic dia yang cntik tu wat aku jeles.. nk jd mcm tu gak!!~~ so wrote in my diary make ***** as my IDOL.... chewahhhh...
amalkan diet yang sehat jgn lupe workout!!
c u in another POST!!~~

TATA TITI TUTU

No comments:

Post a Comment

WELCOME!!~~


Blog yang baru nak bertatih ni!!~~ Aiming for this blog is to remind me have a healthty lifestyle... hope to reach my goal 48kg!! (if i'm able to do it) hahah!!!~~ it also a place to express how i feel.. there is sweet and sour in life!!~~