Thursday, September 17, 2009

lagi!! update b4 n after RAYA!!~~

ok la punye lma la draft aku ni 17 Sept ... br skrg nk publish... almaklumla coti2 malaysia di hari raya yg muliaaaa... hak hak hak... pesly.. aku gumbira akak aku pulang dr kelantan beraya kat sini.. bukan pe sejak jd mak buyung ni.. aku x pernh jmpa dia.. bila tgk tummy dia makin besar, sian lak mcm x larat nk jln jeee.. n masa dia smpi cni.. aku yg first dia jumpe.. heheheh dia terkejut melihat aku.. dh kurus nye cikmaaaa.. hahahahhahhaha... actually utih dulu pernah kurus dr aku.. skrg dah beza dia preg.. mn leh nk sekat kang sian anak tuuuu...
utih n kandungan around 5 month...
aku nk update pemakanan aku sbelom raya itu hari.. aku ada la wat jm level 1 ntuk beberapa hari ms tu... masuk nk raya sume hancus leborrr... x jadi.... lagipn lauk pauk raya aku yg msk... so aku makan tarak hingat.. mkn rendang je laaa.. specially ayam.. daging mkn 5 ketul kecik jeee.. berjaya gak x mkn ketupat.....
best nye time raya org yakni sedara mara ku menegur aku sudah kurus ... yakaaaa?? mak usu terkujat melihat aku.. hhhuhu tp aku salute mak itam laaaa... dia taw aku diet... dia n hazlin cousin aku tu bagi sokongan.. yela diorng kurus kering.. mak itam siap offer suruh aku mkn sayur.. leh kenyang thanks atas offer n ur support!! tp awat la fmili aku msih menggandakan kutukan terhadap diri ku kecuali my oka-san .... sadis laaaa...
so aku tekad la nk berjoging ekekeke tp mcm hampeh jeee segan lak sbb ada org kat taman tu so wat andai la balik umah... tp aku g menimbang kan berat aku.. aaaarrrgggggghhhh maybe aku mkn byk kerepek ms raya tu menyebabkan berat aku yang aku timbang ttp sama 69.5 kg.. benci nyaaaa.. even angka 6.. tp x cun sunggh... then bermula 24 Sept, aku mula ganti pose... n nk wat pose 6 skali... bila aku berpose tu mcm biasa la diet atkins... n on dat day, start wat jm level 1.. mak aiii lama x senam peloh banyak nyeeeee... tp bdn rase best sgtttt!!! weeeeeee... 1 hari pose aku berjalan lancar.. eceh 1 hari je apa barang!!!

ms 25 Sept tu, g giant.. beli timbang baru digital.... heheheh best sgt regenyeeee RM80.00 tunai leh calculate fat ngan fluid... yg aku sadis tu timbang tu ada 2 jnis yang murah ckit just ntuk weight scale la RM70.00 tunai... hahahha.. aku try laaaa... timbang x sama ngan berat aku pdhl control mkn ni... so dlm hati dah sumpah seranah hahahhahaha.. bape berat nya biorla rahsiaaa.... so aku amik timbang lain... puh puh doa ni... nasib la sama mmg scale td tu ada masalah.... hak hak x terima hakikat ke aku ni.. wa tataw!!~~

penimbang baru yg wat aku meroyan.. syik nk timbang jeee

petang tu aku wat rendang ayam, even semlmnya aku dah wat rendang daging ntuk utih bw bekal ke p.mas... rendang ayam tu sbb mak nk mkn lakkkk... n my bestfren aziana dtg nk beraya.. dia kate lain tgk aku dh kurossss... well aziana ni mcm kembor aku.. sbb dia pun plus size mcm aku.. dia pun timbang berat diaaa.. sian dia terkejut.. her weight = me x 2..... mmg dia besar... luckily i've never reached that weight.. so aku nekad nk tolong dia berdiet... aku ajar dia diet atkins.. n seem dia bersemangat nk wat.. nana ko leh wat k.. aku akan support ko!!!

26 Sept aku msih lagi berpose... tp bnda x baik jd laaaaa.. aku gila menimbang... ms buka aku kepingin nak mkn bnda manissss.. pekejadahnya aku niiii.. so sesi telan menelan pun berlaku... mkn biskut raya... n kerepek... dengan ini sy mengisytiharkan diet x jadik!! ishhh.. bangang nye aku ni.. dh mencekik nyesal lak... BODOH!! tp aku ttp wat jm level 1.. jd laaaaa.... keluar peloh gak!!!! aku tekad aku nk timbang hr ahad jeeee.. tulis dlm bk note diet aku!!!~~

so hari ahad pg2 aku timbang... fuh fuh.... 67.4 kg.. ermm sukar nk caya pesal paaaa.. dlm 4 hr turun 2 kg.. mesti ada silap ni.. xtaww!!! lagipun biar betik pesal aku rasa teramat gemuk lagi.. yang nyata aku mcm takut byg2 sendirik.. mmg la baju n suar suma longgar.. tp feeling aku ttp sama aku masih gemok!!~~

bukti aku pnya berat
errrmm pe aku nk wat... ahad aku amik keputusan restart atkins diet.. bukan pe sabtu kan dh kire off diet.. so aku nk wat induction tu 14hr tnpa gangguan.. ptg g psr mlm beli la baju tido sehelai nmpk kecik.. tp mcm leh muat je beli je laaaa... tp mmg muat pun.. yeyeyeyeyeye!!! mlm aziana n esan dtg.. borak.. aku hidangkan cakoi.. sedap je aku tgk hahahhaha... tp aku wat resolusi baru hihihi mcm siot jeeee.. aku nk straight kan time mkn aku lepas 7.30 mlm jgn mkn.. paling lambat kul 7.45 mlm.. adakah aku kejam pd diri aku... x kot... mlm tu diorg lik lmbt.. aku dh bajet x jd workout jm ni even aku dh catit dlm note aku.. yang aku mesti follow!!!.. dlm kul 11.15 aku gagahkan diri gak ber'jm' lega...
skrg ni hari senin.. aku tetap berposeeee... n kalo leh ptg ni nk workout bila balik keje... mcm yang aku tlis dlm note aku.. FOLLOW!!!.. n mlm sekali...
hope bila aku timbang 4 Okt ni ada menunjukkan penurunan lagi...
INSYA ALLAH!!~~
TATA TITI TUTU

No comments:

Post a Comment

WELCOME!!~~


Blog yang baru nak bertatih ni!!~~ Aiming for this blog is to remind me have a healthty lifestyle... hope to reach my goal 48kg!! (if i'm able to do it) hahah!!!~~ it also a place to express how i feel.. there is sweet and sour in life!!~~