Saturday, September 05, 2009

TIDAK!!!~~~

pg2 ni aku dah rasa moody.. bukan period k!! pose den ckup lagi... semlm time buka aku mkn sup syur n ikan pnggang n ayam ckit jeeee... pastu aku gasak telan muruku yang abg aku wat... mlm td workout ada la dekat sejam... smpi peluh membasahi baju.. urat tangan n perut naik kejung la jdnyaaaa... dan dan pagi aku menimbangkan diri... argggghhhhhh TIDAK!!!!! 70kg..naik 500g... eeeee bencinya... even 3 hr lepas 69.5kg.. walopon beza nya ckit..tp yaaaa.. angka tu 7 k.. bukan 6 lgi tp 7!!~~ mungkin aku silap mkn kot.. or mmg dah PLATEAU aku x taw laaaa.. tp kalo turun ke sedap la ckit aku tgk jarum scale tuuuu!!~~ rase mcm benci je pada scale tu.. nak ku bakar je kalo dapat!!!! rase mcm nak mkn je byk2 lepaskan geram!! tp bila dipikioq balik wat pe jd buduh trang tang tang.. wat la mcm biasa control lg pemakanan.. jgn ikut nafsu.. kate wat atkins diet.. teruskan!!! yaa betul aku kene teruskan apa yang aku dah wat... adakah aku terlalu mengambil byk sayuran?? x leh ke?? setaw aku sayur tu elok.. so aku telan la bagai nak rak... tp mulai hr ni aku akan buka ngan portion yg ckit kot.. try laaaa.. kata nak kurus, cantik, sehat!!~~ kene la sacrifice.. yela tu!!~~ errrmm.. sambil tu mcm biasa rajin2 kan la diri meng'workout'kan diri.. aii bahasa melayu mana ko belajo ni cik *** oiii sekolah mana ko ngaji ni!! bygkan la dr mls workout, aku dah jd workoutholic erkkk.. leh pki ke ayat tu.. consider leh je laaa... tp adakah workout aku salah.. ermm workout aku mmg simple.. ntuk cardio.. aku ikut senaman dr sparkpeople.com.. sambil tu main dumbbell n tolak slider yang leh mengakibatkan urat tgn n perut aku mnjadi kejung sekejung kejungnya!! rasa nk terberanak pun ada oit oit bila ko preg haaaa.. yg preg tu akak ko bukan ko!! betul betul kne wat correction kat situ huhhuhu... pepun aku amik desision (baca betul-betul k de-si-si-on)yakni membawa maksud keputusan ececececeh mcm la org x phm... untuk tidak menimbangkan diriku yang berat itu sehingga HARI RAYA AIDILFITRI nnt... aku akan diet betul2 n workout giler2 babas punya laaaa... hope ms tu nnt akan dapt no yang ok even bukan num yang cun nya... POST lain lgi daaaa...
TATA TITI TUTU!!~~

No comments:

Post a Comment

WELCOME!!~~


Blog yang baru nak bertatih ni!!~~ Aiming for this blog is to remind me have a healthty lifestyle... hope to reach my goal 48kg!! (if i'm able to do it) hahah!!!~~ it also a place to express how i feel.. there is sweet and sour in life!!~~