Tuesday, September 15, 2009

upDaTe!!~~

wooo lama x msuk blog sendirik.. alasan ku.. malas.. time memalaskan diri sudey sampeiiii.. so for this entry aku akan.. mengupdatekan pe xtvt x pekdah aku dr 10/09/09 hingga 14/09/09

10.09.09

sahur pg tu mkn biskut iko sekeping je... minum air kosong bebanyak.. as the result menjadi pengunjung setia 'bank'.. mlm time buka mknan diet aku laaa... sup kimchi... and pada hr tu aku order cd dr link http://einz2shape.blogspot.com/ cd tu bukan cite tp workout jillian micheal.. heheheh leh ke aku wat workout minah sasa ni hihihi...
mlm tu aku bersenam la mcm biase... dekat sejam.. letih2 pastu pe lagi TIDO...

11.09.09

sahur sama mcm semalamnyaa...
lauk buka pun sama ekekeke.. naik muak aku... mkn sup kimchi tu.... tp pe nak wat labu telan je la.... n workout pun sama...

12.09.09

mmg diet x jd.. alasan tul... x tipu sbb along aku dtg ngan famili.. aku balik keje tghr dh kene masak.. wat ayam msk merah.. yum.. yum..giler la terliur... pastu kak nur bw lauk rendang ikan.. tu lagi la aku suka.. pastu dia hntr kuih raya yg kitorg order dr diaaa.. arghhh dugaan tul ngan kerepek 3 jenis lagi.. mana mampu aku menolak.. terasa melekat ibarat ada kuasa magnetik ngan makanan2 tu... x yah cite la bpe byk aku mencekik itu malam.. tutup buku k!!~~~ alahai....

13.09.09

sebab malam tu aku mencekik manyak manyak.. pg tu aku g la berjogging dekat taman.. ermmm aku kuar la pki track n kasut sukan.. sah sah org suma pandang aku.. termasuk pak guard eee bencik tahap kuasa kuda laaaa... mesti diorg kata c gemuk ni x pose la tu.. oit aku puasa laaa.. x tggl lg laaaa.. peod aku pun x mai lagi... dpt la aku bersenam dlm sejam lebih... tp hr tu aku menimbangkan diri masih sama 68.5 - 69 kg... bila nak turun lagi ni... cukup2 x berkenan la dihati angka itu...

so hr tu aku rasa telebih rajin... berkobar2 nak wat biskut/kuih raya... mcm best jeee.. so aku dpt la wat 3 jenis kuih-kuihan.. yaitu : 1. biskut cocoa hitam legam... 2. biskut cokelat beras... 3. biskut cornflakes manis madu plus wif mix fruits... pada itu hari aku tidak merasa barang seketul pun kuih-kuihan yang aku wat itu.. alasan takut bdn naek!!~~

14.09.09

errrrrmmmm sbb keletihan wak kuih.. aku x larat bangun sahur... minum air pun x... perit lak tekak ni.. dlm jam 6.30pg ada tanduk setan di kapala aku.. ekekekeek malas nk g keje laaaa... lantas aku mencapai hp aku dan menghantar mesej kepada bos aku... mencipta alasan dimana aku tidak kereja ini hari.....ehehehehhe sakit badan laaaa.. lgpun byk bnda aku leh wat... pe alasan yang tercipta itu?? shhh.. usah ditanyaaaa... so mcm biasa la pg tu aku dh tnya mak pe nak wat hr ni.. mak kate musuh ketat aku nk mkn kuih gunting yadaaaa.. mak dh ckp kan kene la aku wat... tp hr ni mak nak g hosp... so mak suruh tggu dia kalo nk menggunting tepung itu.. pg tu lak uda cirit birit..ermm dia ni satu hal lagi bila taw aku x keje mula la berjangkit dr aku... result : uda pun sama x keje alasan : cirit birit.. komen : entahlah labu!!

pg tu jugak aku basuh kapet ( masuk mesin je ) basuh sarung sofa ( bantuan mesin lagi ) hehehee.. seterusnya kemas rumah... dan bnda yg pekdah laaa... wat kuih gunting ikan bilis... tp daun kari lak xde.. ish kalo tidak mesti sodap kan.. eekekekek.. sambil wat kuih gunting tu... terdengar sayupppp bunyik motor pak posmen di bawah.. ekekeke terus berdesup aku turun buka peti heheh cd workout dah sampeeeii yeyyeyeyeye.. conoknyaaa... THANKS EINAZ.. CREDIT tO U BABE!!~~ tp aku x terus la bukak sbb bz kan.. hehehhehe.. sambil menguli kuih gunting uda tnya aku gayak gini "leher ko x sakit ke sbb kepala ko besor laaa.." arghh pe punye soklan tu... yeke pale aku besar.. ish mana de cuma muka je boolat... x suka x suka..i dont like it!!~~ arghh abaikan je laaaa... pastu uda ckp dia nk mkn biskut cocoa tu byk2 sbb dia kate sedap hehehe mcm homemade cookies laaa... xpe la aku wat la lg seadun.. bangga gak!!~~ selesai membuat kuih itu aku pun mengworkout kan diri.. jm.. hihihi.. aku wat cardio kickboxing.. mak aihhh letih mak labu....n lepas tu aku pun membutaaa.... ZzzZZzzZ.... buka mcm biasa la mkn sup sayur... legaaaa... lepas tu mula la sesi mengunyah aku... kuih gunting dr 5.. jd 10.. pastu 20 last2 limit 50 guntingan.. sudahnya jd semangkuk kecik gak!!!~~ pyh nk stop.. sah sah GILER!!~~ pastu mencekik aku rasa nk mkn bnda manis yg amat sgt.. terlalu kepingin... akhir nya aku makan 3 keping biskut cocoa yg br wat pg td.. sedap nya !!~~ ngan 10 ketul biskut cornflakes yang manis berhantu tuuuu.. arghhh bukan satu, bukan dua tp SEPLOH.. bygkan bpe byk kalori aku dh cekik mlm td!!!! BENCI TUL PADA DIRI AKU!!!!!!

so mlm tu aku berworkout jm lagi... BANISH FAT BOOST METABOLISM... mmg beshhhh giler... trsa addicted dah ngan workout minah sasa ni ekekekeke!!~~ mmg peluh giler.. bdn pun rasa sedap... perghhhh...

so itu je update aku.. heheheh

TATA TITI TUTU!!~~

1 comment:

  1. sy pn suke work out JM ni. Mula2 dapt dari einaz mmg giler2 wat work out..now dah stop dh. badan pn dh menggebu dr dulu dh x larat nk w/out lg

    ReplyDelete

WELCOME!!~~


Blog yang baru nak bertatih ni!!~~ Aiming for this blog is to remind me have a healthty lifestyle... hope to reach my goal 48kg!! (if i'm able to do it) hahah!!!~~ it also a place to express how i feel.. there is sweet and sour in life!!~~